IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW направи хибридна версия и на X2

Кросоувърът има до 57 км пробег само на ток, ускорява до 100 км/ч за 6,8 сек

BMW направи хибридна версия и на X2

BMW електрифицира най-малкия си кросоувър X1 за европейския пазар още през септември 2019 г. с представянето на версията xDrive25e. Сега моделът X2 също получи PHEV задвижване. Освен допълнителната капачка на предния ляв калник, който прикрива порта за зареждане, не може да познаете, че това е хибридна версия. Е, има и табелка на задната врата, но иначе автомобилът изглежда точно като конвенционално задвижвания X2.

Ако не сте фен на малките двигатели, X2 xDrive25e няма да ви хареса. Това е така, защото под капака му е разположен 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател с турбо, който развива мощност от 125 конски сили и 220 Нм. Той задвижва предните колела чрез шестстепенна трансмисия Steptronic.

Двигателят работи заедно с електромотор, който предава мощността от 95 к.с. и 165 Нм на задния мост, за да даде възможност за настройка на задвижването на всички колела, когато BMW X2 xDrive25e работи в хибриден режим. Шикозният компактен кросоувър може също временно да работи в режим RWD, като разчита само на електромотора, който се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 10 кВтч и осигурява пробег от 55-57 км само на ток.

Общата мощност на задвижващата система е 220 коня и 385 Нм, достатъчно за ускорение от място до 100 км/ч за приличните 6,8 сек и максимална скорост от 195 км/ч.  При X1 показателите са малко по-лоши - 6,9 сек и 193 км/ч. При това и двата кросоувъра харчат в първите 100 км едва 1,9-2,1 литра гориво.

Освен режимът MAX eDrive, при който Х2 се превръща в електромобил със задно задвижване с максимална скорост 135 км/ч, се предлагат специфичните настройки AUTO eDRIVE и SAVE BATTERY. Първата оптимизира взаимодействието между ДВГ и електромотора въз основа на навигационните данни, а втората позволява да се запазите текущото ниво на батерията - например при пътуване през райони, в които използването на превозни средства с ДВГ е напълно забранено.

След като батерията се изтощи, пълното й зареждане отнема около 5 часа, докато за достигането на 80% от капацитета й са необходими почти 4 часа. При използването на фирмения заряден модул BMW i Wallbox времето пада съответно на малко повече от 3 часа и почти два часа и половина.

BMW X2 xDrive25e

В момента BMW предлага плъг-ин хибридни модификации и за моделите от трета, пета и седма серия, а в бъдеще към списъка ще бъдат добавени още два кросоувъра. До края на 2021 г. компанията очаква да изведе на пътищата над милион електрифицирани превозни средства. Дотогава една четвърт от всички модели на BMW, продавани в Европа, ще бъдат на ток, до 2025 г. тази цифра трябва да нарасне до 33%, а до 2030 г. - до 50%. За да постигне тази цел, до 2023 година ще се появят 25 електрифицирани модела, сред които четири нови хибридни кросоувъра.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Фф ( преди 4 години )
    Ха ха...прави с тази батерия точно 10 км на ток...и после малкия двигател се съсипва от харчене....ЯКА ИЗЛАГАЦИЯ
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Този разход, който са дали, дори и за първите 100 км е абсолютно недействителен. В най-добрия случай умножавате х2 и ще получите реалната консумация на гориво за първите 100 км, а за следващите км умножавате х4 и сте готови с разхода, колкото ще бъде в действителност, ако карате спокойно, икономично и с ограниченията. Ако имате тежък десен крак за БМВ няма горна граница за разход на гориво. Харчат си доста доволно колите им.