Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
По това може да се спори безкрайно. Нуждата да се намалят парниковите емисии е ясна, а и стремежът на Европа да е световен лидер в този процес заслужава похвала. В същото време никой друг не е готов на такива драконовски мерки, освен може би Китай. Но за Китай намаляването на автомобилите с вътрешно горене означава намаляваща зависимост от европейските (най-вече) и американски производители, и по-добри шансове за местните компании, които са сред пионерите на електрическото задвижване. За Европа е точно обратното: все по-строгите мерки застрашават индустрия, която е гръбнакът на двете най-големи икономики в общността, германската и френската. Шефът на PSA Тавареш в прав текст обвини Брюксел, че действа като "троянски кон" за китайците и ще им позволи да превземат отвътре големите европейски компании. Daimler, в който китайски компании са на път да овладеят до 20% от капитала, е достатъчно тревожен пример.


0