Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Категорично не. По данни на самата Европейска комисия автомобилите, включително лекотоварните, дават около 12% от всички парникови емисии на континента. Селскостопанската индустрия, все още щедро субсидирана от Брюксел, дава почти тройно повече парникови газове. Но да се говори за мерки в селското стопанство е почти неприлично в доминираните от французи европейски институции. Съществен принос за парниковия ефект имат и туризмът, и авиацията, и тежката промишленост. Политика, която не обхваща проблемите от всички страни, едва ли може да доведе до друго, освен до изкривявания на пазара и спекулативни, кратковременни "решения".


4