Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Съвсем не. След новите лимити от тази година се задават още две вълни: една през 2025, когато средните нива на СО2 трябва да паднат до 80 грама на километър, и през 2030, когато вече не бива да надвишават 60 грама.
И това не е всичко. Споменатите регулации са от времето на предишната Еврокомисия на Юнкер. Новата, с председател Урсула фон дер Лайен, вече обяви, че ще предложи допълнително затягане, така че Европа да върви към транспорт с напълно нулеви (според чиновниците) емисии. Какво точно ще е това затягане, ще се разбере през лятото на 2021 година.


2