Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Със сигурност, макар гласно да изразяват оптимизъм, че ще се справят с лимитите. "За нас това е етичен, а не просто финансов въпрос", заяви шефът на PSA Карлос Тавареш. Плановете на компанията за справяне с тази задача обаче включват 7% дял на електрички и хибриди през 2020. Освен това Peugeot безмилостно ще ограничи предлагането на моделите си с по-високи емисии. Шефът на Mazda за Европа чистосърдечно призна, че преходът към електрифицирано задвижване ще отнеме време.


2