fallback

Кои са 20-те най-евтини нови коли в България?

През 2018 в класацията ни имаше 13 модела под 20 000 лева, сега са само пет

Новите автомобили стават все по-недостъпни: това е печалният извод от традиционната проверка на Automedia.bg кои са най-евтините нови коли на българския пазар. Ако в класацията ни отпреди година имаше 13 различни модела на цена под 20 000 лева, сега са само пет.

Причините за тази тенденция са различни. От една страна, и производители, и дилъри започват постепенно да се отказват от носещите най-малка печалба автомобили от клас А - коли като Skoda Citigo, Seat Mii или Suzuki Celerio вече не се предлагат на българския пазар.

Преди година поостарялото пето поколение на Opel Corsa можеше да се купи за 19 000 лева. Сега новата генерация започва от 26 000 лева. Снимка КОЛЕЛА

От друга, някои от традиционно достъпните модели, като Opel Corsa или Ford Fiesta например, смениха поколенията и новите им версии се изкачиха рязко нагоре по стълбицата. Донякъде това е резулат от европейските изисквания - новите коли имат повече задължително оборудване, а и трябва да покриват по-строги екологични стандарти, което налага доработки по задвижването.

В проучването си сме взели предвид само цените в официалните ценови листи на вносителите. Сезонни отстъпки или намаления за складови бройки, които не са отразени в тези листи, не са разглеждани и от нас. При модели, които са технологично почти идентични помежду си и се правят на едно и също място (като Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 например), сме посочили само най-изгодния вариант.

В описаното оборудване пропускаме системите за сигурност, които вече са задължителни за всички производители - въздушни възглавници, датчик за налягането в гумите, ESP и така нататък. Ще отбележим само, ако някъде липсват.

20-те най-евтини нови коли в България през 2020:

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха тея с високата финансова култура си купуват коли от Дупница, Враца, Горублене и другите знайни и незнайни места за продажба на нов внос коли в отлично състояние, малко километри, карани от дядовци и баби само до аптеката и магазина. Всичките са без удар в супер състояние и са по-евтини, отколкото струват същите коли в чужбина. Как става този номер не зная. Нека тези с високата финансова култура ми ми обяснят, че аз нищо не разбирам и само нови коли си вземам и на 5-тата год. продавам.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    с един куфар пари да си купиш табуретка от автосалон вместо да си избереш истински автомобил от вторичния пазар е признак на ниска финансова култура
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    За тия пари предпочитам качествено нещо втора употреба. За 20-25 хил. лева можеш да си купиш запазен Лексус (примерно) който ще надживее всяка една от изброените ширпотреби.
  • #11
    Иии ( преди 4 години )
    Каквото и да се говори , тия коли стават само за градско и не могат да се сравняват по возия и комфорт със 15 г. кола от среден и по висок клас
  • #10
    до 7 ( преди 4 години )
    Тя понеже през 2005 твоята кола е сътворена от Карл Маркс и екип феи-кръстници...
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Проблемът на секъндхендерите-гъзари е, че си мислят, че дъртото им бмв/ауди/ мерц са по-добри от новите и возят страхотно. Ами не возят, kenefi са. Но те не го знаят, защото не са помирисвали ново.
  • #8
    еаожш ( преди 4 години )
    И после автомобилния бранш е в криза и почти всички производители отчитат спадащи продажби? А не, бе, при тези цени, които диплят. Все едно, че не продават технологии на по 100 години, а космически совалки. Да ви ... и ЕСП-тата, да ви .... черните кутии, да ви ... спирачните асистенти, да ви ... "подобрения разход", да ви ... и чудото!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не започваме пак този спор, че няма резултат от джавкането, но кой е казал, че новото е по-хубаво от старото. Ако оставим настрана данъци, екология, безопасност и пр. да, важни неща, а се съсредоточим в/у удоволствието и то не това пред чалготеката в Кочериново, то някой от вас карал ли е Сандеро или Клио, че да твърди, че е по-хубаво? И не, аз не съм с "дърт мерджан" за 3К от Дупница, но не си давам моята D-сегмент кола '2005 за съвременните недомислия, сътворени от финансовите отдели.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Гърците не са комплексари като нас. Да дадат 150000 лева за СУВ с товаропоносимост и възможности на хечбек от 15000 лева.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    е щото в Гърция се плащат нормални данъци и старата *** ти излиза през носа. А тука, щото бизнеса в Дупница и Горубляне го държат милиционерите от парламента, стария мерджан излиза по-евтино от градския транспорт
fallback
Последни