fallback

Кои са 20-те най-евтини нови коли в България?

През 2018 в класацията ни имаше 13 модела под 20 000 лева, сега са само пет

Новите автомобили стават все по-недостъпни: това е печалният извод от традиционната проверка на Automedia.bg кои са най-евтините нови коли на българския пазар. Ако в класацията ни отпреди година имаше 13 различни модела на цена под 20 000 лева, сега са само пет.

Причините за тази тенденция са различни. От една страна, и производители, и дилъри започват постепенно да се отказват от носещите най-малка печалба автомобили от клас А - коли като Skoda Citigo, Seat Mii или Suzuki Celerio вече не се предлагат на българския пазар.

Преди година поостарялото пето поколение на Opel Corsa можеше да се купи за 19 000 лева. Сега новата генерация започва от 26 000 лева. Снимка КОЛЕЛА

От друга, някои от традиционно достъпните модели, като Opel Corsa или Ford Fiesta например, смениха поколенията и новите им версии се изкачиха рязко нагоре по стълбицата. Донякъде това е резулат от европейските изисквания - новите коли имат повече задължително оборудване, а и трябва да покриват по-строги екологични стандарти, което налага доработки по задвижването.

В проучването си сме взели предвид само цените в официалните ценови листи на вносителите. Сезонни отстъпки или намаления за складови бройки, които не са отразени в тези листи, не са разглеждани и от нас. При модели, които са технологично почти идентични помежду си и се правят на едно и също място (като Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 например), сме посочили само най-изгодния вариант.

В описаното оборудване пропускаме системите за сигурност, които вече са задължителни за всички производители - въздушни възглавници, датчик за налягането в гумите, ESP и така нататък. Ще отбележим само, ако някъде липсват.

20-те най-евтини нови коли в България през 2020:

fallback
  • #24
    теслЪ ( преди 4 години )
    За мен от всички коли в галерията , най-удачен избор е Типо - нормален двигател ( не някакъв "миксер"с 3 цилиндъра), не е "малка" кола на размери и прилично оборудване още от базовия модел.
  • #23
    до: #23 ( преди 4 години )
    Аве ей, къде ги тези При заплати от 2000 лв. ?!?!?!?! Ти да не живееш в някоя паралелна вселена, като управляващите?!?!?! Я слез малко на земята и се огледай! А нещо за разходите да кажеш? Какви бяха едно време и какви са сега? Не е важно каква ти е заплатата, а как живееш с нея и какво ти остава, като си платиш всичко и изобщо дали нещо ти остава!!! В сегашно време говорим за физическо оцеляване, а не нещо да ти остане. Хората вземат заеми да си платят сметките. Това никога не е било! НИКОГА!
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    ъде ги вземат тези 2000 лв средна заплата бе? Я излез и се разходи из страната да видиш за какви пари работят хортата! И то при условие, ако случайно са на работа. Масовите заплати в провинцията са около 600 - 800 лв ако им ги дадат. Всяко населено място си има месни герберски феодали, които правят каквото си искат и дори и да искаш да направиш нещо ще трябва те да ти разрешат, защото всички институции и администрацията е в ръцете им. София не е България да знаеш!
  • #21
    Показател ( преди 4 години )
    През 1980 г. при заплата 230 лв. , автомобил от средна класа струваше минимум 6000 лева. Грубо това са 60 хил. лв. Днешни Пари. При заплати от 2000 лв. Днешните автомобили са твърде достъпни и евтини. Друг е въпросът, че днешната заплата покрива много повече разходи от преди!
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези коли са пълен ***. ) Направо ще ме заболи сърцето ако дам 25к за Дачия.
  • #19
    АЗ ( преди 4 години )
    Но дори и да се вдигне стандартът, пак няма изчезне нашенската злоба, особено на тия, които са си купили нова кола, която скоро става стара, и се дразнят, че и другите карат коли, пък не са дали толкоз пари.
  • #18
    АЗ ( преди 4 години )
    Освен това тия цени даже и на изплащане не са по джоба на повечето българи. Но дори и човек да си купи такава чисто нова кола, това и евтина ширпотреба, пълна с електроника, която може би ще работи и няма да отказва да запали без намесата на сервиза. Дори и стандартът на живот да се вдигне, което би означавало да се доближим до стадарта на развитите държави, и всички да карат нови коли, пак ще са евтините еднодневки.
  • #17
    АЗ ( преди 4 години )
    Все дребни коли, за икономично градско каране, с изключение на Дачията, която пък е с убийствено ниска сигурност. За по-голяма кола с повече пространство и по-добро возене отиват доста повече пари, към 40-50 хил., но колко ще издържи също е интересен въпрос. Да се купува нова кола за 40 хил. на всеки 5 години и да се продава старата за към примерно10 хил. (ако някой даде толкоз), означава за 20 години да набутате в дилърите чисто 120 хил. лв., като на 20-та година имате отново 5 годишна кола.
  • #16
    none ( преди 4 години )
    Поздравления за статията! Надявам се всяка година Аутомедия да пускат поне по една такава, за да могат колегите с дупнишките "премиуми" най-накрая да осъзнаят че неща като безплатен обяд и евтин премиум не съществуват в развитите държави (в клуба на които се стреми да влезе и България), и рано или късно ще трябва да си плащат сериозно (и за данъци и нормална поддръжка), да си купят нещо от статията или да се качат на градският транспорт ;))). Весела Нова Година 2020 на всички!
  • #15
    11 ( преди 4 години )
    Каквото и да си говорим, "15 г. кола" не е кола, а к.о.ч.инка. Свикнете с тая мисъл.
fallback
Последни