fallback

Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!

Проблемът е в мощните акумулатори, които замърсяват повече, твърди шеф на компанията

Електромобилите с мощни батерии са по-вредни за екологията от колите с дизелови двигатели. Това заяви Критиан Шулце, директор по маркетинг и изследвания на европейското подразделение на Mazda пред Automotive News.

Според топ-мениджъра, акумулаторната батерия с капацитет 95 кВт/ч, поставяна на топ-версиите на Tesla Model S и Model X, изхвърля в амтосферата повече въглероден диоксид (CO2) от автомобил с дизелов двигагел. В сметките, разбира се, влиза производството и бракуването на батерията.

Именно заради загрижеността си за околната среда в Mazda нямат намерение да поставят подобен акумулатор на своя първи електромобил MX-30, а ще го оборудват с батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Според изследването на японската компания, вредните емисии (СО2) на такъв акумулатор са равни с тези на дизеловия хечбек Mazda 3.

"Нашите конкуренти предпочитат по-мощни батерии и ние сме наясно с това, но няма да направим компромис. Затова ще заложим именно на акумулатор по-малка мощност, който няма да вреди толкова на екологията", коментира Шултце.

Снимки: Mazda

fallback
  • #20
    Абе ( преди 4 години )
    тоя отворко шваба що сравнява само СО2? Що не сравни всички вредни емисии на дизела срещу батерията за целия им живот, па да видим тогава.
  • #19
    112 ( преди 4 години )
    Тия от Мазда как са ме излъгали ... от 12 години не съм влизал в сервиз заради техния автомобил. Веднага ще им се скарам. Иначе е ясно че "чистотата" на електромобилите си е чист маркетинг.
  • #18
    Buran ( преди 4 години )
    няма да е чудно ако я фалират Мазда, щот то не може така против прогресивната Грета и Гретинизма....
  • #17
    Еколог ( преди 4 години )
    Старите батерии ще ни ги пращат тук в България да ги горим.
  • #16
    TSLA ( преди 4 години )
    Петима Петко не чакат, Мазна
  • #15
    Никола ( преди 4 години )
    А бе , отделяли СО2 или други вредни емисии и финни прахови частици един електромобил докато е в движение или не , това е важното . Иначе , че и за двете технологии при производството се отделят вредни емисии е пределно ясно .
  • #14
    пропов ( преди 4 години )
    Ами що не стане някой от вас директор в Мазда. Очевидно повече ги разбирате нещата. Те от Мазда кво ли знаят за колите !? Бае *** га не са питали, как смеят така публично да се орезилят, аааа!Мазда още навремето в бума на дизела си правиха пас. Ко стана, дизела се оказа к.у.р. капан. Да губиха пазари , но не се налагаше да мамят като всички останали. ВСИЧКИ! Сега си правят пас с електрокарчетата. А, да видим какво ще излезе накрая.
  • #13
    Захрижен ( преди 4 години )
    И кат сдадат багажа тез батерии, ко прайм? Депониране у България, че местните на-ларж.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазда свикнали да лъжат клиента..... тук само ти си знаеш, какво искаш да кажеш ?
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Що бе анонимен - ти тока не го ли произвеждаш и транспортираш? За да стигне 1 киловат до колелата на тоя вибратор колко трябва да произведеш ;) Или викаш тя електриката е магия :)
fallback
Последни