fallback

Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!

Проблемът е в мощните акумулатори, които замърсяват повече, твърди шеф на компанията

Електромобилите с мощни батерии са по-вредни за екологията от колите с дизелови двигатели. Това заяви Критиан Шулце, директор по маркетинг и изследвания на европейското подразделение на Mazda пред Automotive News.

Според топ-мениджъра, акумулаторната батерия с капацитет 95 кВт/ч, поставяна на топ-версиите на Tesla Model S и Model X, изхвърля в амтосферата повече въглероден диоксид (CO2) от автомобил с дизелов двигагел. В сметките, разбира се, влиза производството и бракуването на батерията.

Именно заради загрижеността си за околната среда в Mazda нямат намерение да поставят подобен акумулатор на своя първи електромобил MX-30, а ще го оборудват с батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Според изследването на японската компания, вредните емисии (СО2) на такъв акумулатор са равни с тези на дизеловия хечбек Mazda 3.

"Нашите конкуренти предпочитат по-мощни батерии и ние сме наясно с това, но няма да направим компромис. Затова ще заложим именно на акумулатор по-малка мощност, който няма да вреди толкова на екологията", коментира Шултце.

Снимки: Mazda

fallback
  • #30
    коко ( преди 4 години )
    Проблемът изобщо не е СО2 а вредните за околната среда метали от които е направена батерията!! Изгарянето на водород едва ли е добро решение, защото водните пари също са парников газ, както и въгледвуокиса! Задържат топлината в приземния слой на атмосферата!
  • #29
    Бай Уй ( преди 4 години )
    Стига сте се връзвали на тези шарлатани! Бъркоча им е с напълно неизвестен състав. Няма сертифицирана лаборатория, която да е правила тестове на техните юнаци.
  • #28
    Imp ( преди 4 години )
    Супер - остава да измислим как ще го добиваме тоя водород, без да използваме изкопаеми горива... защото иначе просто нищо не правим. по темата - електрическата кола по вредност може да е равна на дизелът, ама ако не броим производството на електроенергия за нея. Защото ако дори 1/3 от енергията е произведена от въглища... къде излиза сметката?
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Електрическите коли са задънена улица , истината е водород. Технологията е готова, има сериини коли на 3-4 марки. Трябва да ги направят както метановите уредби - на всеки бензинов двигател да може да се монтира. А дизела да остане само за свръх тежки и индустриални машини както трябва да е. А не супер мини малолитражки с дизел. Смърт на дизела. "*** щото по - иефтинко"..Мишки такива.Има и газ като искате иефтинко. Пръдльовци ***.
  • #26
    к. к. ( преди 4 години )
    СО2 не е вреден, а ПОЛЕЗЕН! Той е храна за растенията, които го разграждат и отделят КИСЛОРОД(О2)! А ние, хората ДИШАМЕ КИСЛОРОД!!!
  • #25
    к. к. ( преди 4 години )
    Смях в залата! Тоя изби рибата... И какъв пробег ще има тая "кола"? 100 км? Кола само за градско ли ще е???
  • #24
    oikl,m ( преди 4 години )
    Ако целта беше да е екологично, отдавна всички да сме започнали да караме на метан (или спирт).
  • #23
    А ( преди 4 години )
    Самите коли в движение са екологични,но останлия процес,като поизводството на батериите и самия ток за батериите в глобален мащаб ако се случи ще е катастрофален за екологията бъдете сигурни.Тея вибратори няма да навлязат в пазара,не защитавам ДВГ, но просто бъдещето не е в коли на батерии понеже въобще не са еко.
  • #22
    Готин ( преди 4 години )
    Хората се побъркаха! Щом и производството на МЕСО (твърдят), че е по вредно от цялата петролна индустрия, то нещата са неудържими. Аз пък твърдя, че най-вредни са ХОРАТА!
  • #21
    112 ( преди 4 години )
    Изобщо не съм се излъгал, за 12 години с хората от Муни93 (дилър на Мазда в Бургас) се познавам само от смяната на масло и консумативи. Автомобила е закупен нов от там и съм нямал абсолютно никакви проблеми. 99% от автомобила е като от завода, с изключение на няколко крушки и феродо.
fallback
Последни