IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi също се отказа от дизела

През 2021 г. марката спира масовото предлагане на такива двигатели

Mitsubishi също се отказа от дизела

Японската компания Mitsubishi е поредният производител, който се отказва от дизеловите двигатели, съобщава изданието Nikkei. 

От 2021 г. марката ще спре да предлага модификации с дизелово гориво на голяма част от моделите си. Дотогава нови разработки на дизелови мотори няма да се правят, а се предвижда единствено подобрение на сегашните. През 2021 г. Mitsubishi ще представи два обновени модела - Pajero Sport и Outlander, които ще имат по една дизелова модификация, като тя ще бъде и последната в историята на тези автомобили.

Всички останали глобални модели на Mitsubishi остават без дизелови модификации, като единственото изключение ще ъде направено за модела Delica D:5, предлаган само на японския пазар. Основната причина за решението на производителя са новите екологични стандарти (най-вече в Европа) и постоянно нарастваща конкуренция от страна на електромобилите.

Анализаторите на Mitsubishi прогнозират, че през 2023 г. делът на дизеловите автомобили ще бъде под 20% от общите продажби на марката. Подобен ход вече предприеха и други японския производители. Nissan и Toyota обявиха съкращения на инвестициите в развитието на дизеловите мотори, а Honda напълно се отказва от производството им в края на 2021 г.

Снимка: Mitsubishi

 

 

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 4 години )
    Новите дизели с добавката с която вървят нямат нищо общо с кадилниците за които говориш. Вземи прочети и се ограмоти преди да пишеш глупости.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Бако ( преди 4 години )
    Когато ми направавят ел.амтомобил с който да отида на къмпин в планината и да се върна в града без презареждане тогава да ми се обадят да си го купя! А забравих и да проходим едва ли!
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    qaz ( преди 4 години )
    До #1 - е как няма да влязат в "правия" път като всички други пътища са забранени? Иронията е, че допреди няколко години именно дизеловият път беше правилния. Сега е електрическия. Обаче викаш тогава всичко беше лобизъм и политика, но сега всичко е "ток и жица" и няма да има повече издънки, а? Ха-ха, изсмя се графът на развален испански (ако разбираш какво ти намеквам).
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тая фирма отдавна я съсипаха. Бяха една от най иновтивните компании, правеха много добри автомобили за времето си, и с доста напреднал дизайн. Ама днешните Мицубишита нямат нищо общо със Мицубишитата от едно време. Паджерото особено в първите 2 версии беше много корава машина. И до днес по улиците могат да се видят запазени екземпляри от 80-те и 90-те години които все още са в движение дори на по над 500 хил. км. Хората ги ползват за риболов, лов, да ходят с тях по горите.
  • #1
    18 rate up comment 14 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Така, така, един по един започват да влизат в правия път.За жалост, в БГ това нещо ще започне да се усеща след 10-15 години най-малко.Знам, че сега ще обясните, колко е "безвреден" дизела, но надявам се седенето по задръстените кръстовища в София да ви отвори очите, та да се насълзят хубаво от "екологичния" дизел.