Европейският автомобилен пазар е пораснал с 4.5% през ноември - трети пореден месец на възстановяване след спада през лятото, показват данните на браншовата асоциация ACEA. Сред големите печеливши са групите Volkswagen и Renault. Ако тенденцията се запази и през декември, има шанс продажбите на нови леки автомобили в ЕС през 2019 да надминат тези от 2018, макар и минимално.
Alpine е най-бързо растящата марка на европейския пазар тази година - със 144% ръст, но от много ниска стартова база. От по-значимите пазарни играчи най-големи ръстове имат Seat и Porsche (по 10%), Lexus (18%) и Lancia (+23%)
Най-добри резултати през ноември показват групите Volkswagen и Renault, преодолели моментни проблеми със сертифицирането по новия тестов цикъл WLTP, и освен това дочакали пазарния дебют на обновени ключови модели.
Българският пазар отчита малък ръст спрямо същия месец на миналата година, но разликата де факто е от порядъка на петдесетина автомобила. От началото на 2019 у нас са продадени 32 511 нови автомобила, с 2.3% повече от същия период на 2018.
Най-големи спадове на годишна база регистрират Jaguar (-10%), Honda (-12%), Nissan (-22%) и Alfa Romeo (-37%)
В същото време румънският пазар расте с почти 22% и достига 147 000 автомобила, унгарският е пораснал с 12% (141 000), а словашкият - с 2% (до 93 000). Най-отчетлив спад през тази година отчитат пазарите в Австрия, Кипър, Чехия, Финландия, Словения, Испания и Швеция, а най-голям ръст има Литва - 44% (43 200 автомобила, с над два пъти по-малобройно население от България).
Кои са най-продаваните марки на Стария континент - вижте в галерията:
Най-продаваната марка в Европа претърпя забележим спад през летните месеци, но през есента наваксва. Резултатът на VW през ноември е с почти 10% по-висок от този през същия месец на миналата година, а тепърва предстои пазарният дебют на новия Golf и електрическия ID.3.