Основаната през 1899 г. Fabbrica Italiana Automobili Torino (Италианска фабрика за автомобили в Торино), съкратено FIAT, бързо се превърна в един от най-големите автомобилни производители в света. От модели като Fiat 500, 124, Panda и Uno са продадени милиони бройки по света и едва ли има някой, който да не знае за тях. Сега, когато на хоризонта се задава сливане между FIAT и френския алианс PSA, може би е време да си припомним най-значимите модели на марката. Някои от тях бяха незаслужено забравени, а други станаха култови.
Fiat Panda (1980 г.)
Заради специфична форма на каросерията, разработена от самия Джуджаро, този Fiat Panda е наречен "кутия на колела". С дължина на каросерията от едва 3,41 м, хечбекът е от същата група практични "дребосъци" като Renault 4. След 23 години на конвейера, производството на модела беше прекратено през 2003 г. И до ден днешен обаче ъгловият малък автомобил във версията със задвижване на четирите колела може лесно да бъде видян по планинските пътища в Италия.
Заради специфична форма на каросерията, разработена от самия Джуджаро, този Fiat Panda е наречен "кутия на колела". С дължина на каросерията от едва 3,41 м, хечбекът е от същата група практични "дребосъци" като Renault 4. След 23 години на конвейера, производството на модела беше прекратено през 2003 г. И до ден днешен обаче ъгловият малък автомобил във версията със задвижване на четирите колела може лесно да бъде видян по планинските пътища в Италия.