Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Началото е дадено през 1969 г., когато Nissan Skyline GT-R (съкращението означава Gran Turismo Racer) дебютира в Япония като седан. Всъщност, това е най-екстремната версия на третото поколение на Skyline (PGC10), като вариантът с две врати се появява през 1971 г.
Под капака на първия GT-R е поставен 2,0-литров атмосферен мотор S20 с три карбуратора Mikuni Solex. Коляновият вал на двигателя се развърта до 10 000 об/мин, като мощността му е 160 к.с. (при 7000 об/мин) и 177 Нм (при 5600 об/мин). Купето със задно предаване разчита на 5-степенна механична скоростна кутия и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч.
Снимки: Nissan