Откакто бе отделен от SEAT в самостоятелна марка Cupra представи на публиката три кросоувъра - бензиновият Ateca, хибридният Formentor и електрическият концепт Tavascan (на снимката), който едва ли ще бъде качен на поточната линия в идните 2 години. Хот-хечът Cupra Leon трябваше да дебютира догодина, но сега изглежда, че моделът няма да го бъде.
Изпълнителният директор на SEAT Лука де Мео призна пред Autocar, че брандът Cupra ще се фокусира върху SUV сегмента и няма смисъл да се очаква от него "горещи“"спортни автомобили: "Кросоувърите се наричат sport utility vehicles, защото представляват нова концепция за спортен дух. Крос-купетата сменят непрактичните двувратки, в които човек едва може да влезе. Да, те бяха бързи, имаха страхотна управляемост поради ниския център на тежестта и т.н. Но всичко това е в миналото", каза Де Мео.
Според него, аргументите за спортните автомобили са емоционални, а не рационални. "Нямам право да харча няколкостотин милиона само заради спортна кола, за да продавам по-късно 15 000 бройки на загуба. Сега има други приоритети, SEAT продава 500 000 автомобила годишно и не мога да си позволя такъв лукс, въпреки че ми харесва", добави шефът на SEAT.
Относно първоначалната идея на Cupra, Де Мео каза, че тя е била по-малко амбициозна. "Исках да създам бизнес около подразделението за автомобилни спортове, за да го защитя от своя приемник, който ще каже: "Състезания? Не ни трябват" и ще затвори всичко. Исках да създам бизнес около автомобилния спорт, който да го финансира. Това беше първоначалната идея. Сега тя се превърна в нещо по-голямо", обясни 52-годишният италианец който е гласен от борда на директорите на Renault за президент на френската компания.