IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes-Benz представи новия GLA

Компактният кросоувър стъпва на пазара с избора само от 2 двигателя

Mercedes-Benz представи новия GLA

Компанията Mercedes-Benz представи новото поколение на най-малкия си кросоувър - GLA. Моделът е съхранил стила на предшественика си, но е променил размерите си, като предлага повече пространство в салона. В стандартното оборудване на автомобила вече влиза система за задвижване на четирите колела с муфа на задната ос и оффроуд-пакет.

На външен вид новият Mercedes-Benz GLA може да бъде разпознат по пропорциите на каросерията и по дизайна, който следва този на последните модели на марката. Кросоувърът е със 104 мм по-висок и с 14 мм по-къс от предшественика си, като това е позволило да се увеличи мястото за краката и гърбовете на возещите се отзад пасажери. Обратно, при тези отпред, пространството над главите и пред краката е намалено.

Mercedes-Benz GLA

В базовото оборудване на модела вече влиза мултимедиен комплекс MBUX с два екрана, гласово управление, навигация с допълнителна реалност и с функция за обучение. Двата дисплей на предния панел се предлагат в 3 размера - два 7-инчови, един 7- и един 10,25-инчов или два 10,25-инчови.

Освен това, за новия GLA са достъпни програми за релаксация Energizing Comfort Control и седалки с функция Energizing Seat Kinetic, която променя наклона на гърба на ортопедичните седалки  и така осигурява по-лесно сядане или ставане.

Mercedes-Benz GLA

На първо време моделът ще се предлага само с 2 двигателя. Версията GLA 200 разчита на 1,33-литров турбомотор със 163 к.с. и 230 Нм, а GLA 35 4Matic AMG - на 2,0-литров турбодвигател, развиващ 306 к.с. и 400 Нм. За по-малкия агрегат е предвидена 7-степенна роботизирана скоростна кутия, а за по-големия - 8-степенна AMG SpeedShif DCT. В първия случай ускорението от 0 до 100 км/ч отнеча 8,7 секунди, а във втория - 5,1 секунди.

Системата 4Matic с диференциал на задната оси и вградена в него муфа за изключване е включена в оборудването на всички нови GLA. В стандартен режим тя разпределя въртиящ момент 80:20 в полза на предната ос, а в спортен режим - 70:30. Муфата може да бъде блокирана и тогава тягата се разпределя поравно между двете оси.

Mercedes-Benz GLA

За подобряване на всъдеходните възможности е добавен стандартен пакет Off-Road Engineering. Той включва допълнителен режим на движение, асистент при спускане, специална графика на централния дисплей и нов режим на работа на светодиодните фарове.

В списъка с допълнително оборудване на новия Mercedes-Benz GLA влизат още адаптивен  круиз с възможност за движение по инерция в режим Eco, асистенти за маневриране  Active Steer Assist и Evasive Steering Assist, както и комплекс за безопасност Pre-Safe Plus с допълнителна защита при удар отстрани или отзад.


Още снимки - вижте в галерията.

Продажбите на новия Mercedes-Benz GLA в Европа започват през пролетта на 2020 г., а след това кросоувърът ще стъпи на пазарите в САЩ и Китай.

Снимки: Mercedes-Benz

 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #8 и къде прочете че "цялото" е рено и само емблемата е на мерцедес, "специалист-читателю"? - само двигателя е от рено и вероятно е доработен от немците. Май не четеш а пишеш повечко...
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До#7 ( преди 3 месеца )
    Ми разумението Мерц да си конструират двигател и да го турят, ама май нещо геч...не могат нещо що ли така?
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Хи хи ( преди 3 месеца )
    Яката марка пак с двигател на Рено...щот са големите двигателисти...ха ха
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не е нужно да си специалист по всичко, а да четеш малко повече, да не си кон с капаци и да се интересуваш. аз го правя, но ти явно не и си мислиш, че тези брички са на Мерцедес и Рено нямат пръст в тях, така ли? Вярваш ли, че има Мерцедеси с двигатели и платформи слагани на Дачия? А, че грозния им пикап под ламарините е 100% Навара! А в Дядо Коледа вярваш ли?
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    балкан скандал ... ( преди 3 месеца )
    "премиум" с моторче от недоразумението рено! Който не е разбрал - истинските Мерцедеси започват от Е-класата.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #5 а ти какъв си - балкански премиум - пишман специалист по всичко?
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако е само половината Рено, пак добре! Обаче и цялото освен емблемата може да е. Слагат емблема и умножават по 2. Важното е, че е немски „премиум“!
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 3 месеца )
    Нема да се плашите с 1000 лева,които получава българският работник всички нови коли са наши.Огън да ги гори тези български чорбаджии-изедници,да се задавят дано...
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще му искат пари, ма като разбереш, че половината е Рено и ти става лошо.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ми не си мисли... мерц - няма да е евтинджос.