Автомобилите с двойно предаване имат задвижвани колела не само отпред или отзад, но и на двата моста. Това има своите предимства. Пътното поведение е по-добро, което се забелязва най-вече при лоши условия. Гумите не превъртат на гладко или мокро. При бърза скорост автомобилът не недозавива рано.
Недостатъците на двойното предаване също са известни. Това е на първо място увеличеният разход на гориво поради допълнителната техника и тегло. В същото време автомобилът спира по-лошо на гладко или стръмно. Разбира се, автомобили с двойно предаване са и по-скъпи.
Двойното предаване на Mercedes Benz се нарича 4MATIC. То има своя особеност, която го различава от други системи за двойно предаване – при нужда то се включва или изключва. Това се извършва автоматично. Така предимствата на двойното предаване могат да бъдат използвани, като в определени ситуации се елиминират някои от недостатъците му.
Паул Даймлер, синът на основателя на фирмата, представя първата конструкция с двойно предаване през 1903 г. През 1907 г. на базата на товарен автомобил, но с концепция на лек, е създаден Dernburg-Wagen за пътешествия в Африка. С това той се превръща в прародител на 4MATIC. Първият сериен модел с двойно предаване е E-Class W 124 от 1985 г.
Mercedes предлага и автомобили, които работят с ръчно задействано двойно предаване. Те обаче не се обозначават с 4MATIC.
Двойното предаване 4MATIC се предлага в автомобили в почти всеки клас и серия. Предното и задното предаване работят заедно или поотделно. Това решава автоматичната система 4ETS според пътните условия. И тъй като шофьорът не може да въздейства, 4MATIC е обозначена като перманентно двойно предаване.
4MATIC се предлага в компактния А-Class, както и в луксозния S-Class и почти всичко между тях. Често 4MATIC е свързана с автоматична предавателна кутия. Така комфортът се увеличава допълнително.
При шофиране на автомобил с 4MATIC често не се усеща дали двойното предаване се включва. Шофирането с двойно предаване се регистрира едва на гладко или мокро.
Снимки: Mercedes Benz