Mercedes-Benz разкри подробности за новия вариант на системата за задвижване на четирите колела 4Matic, разработена специално за моделите на модулната платформа MFA с напречно разположение на двигателя.
За първи път тази трансмисия ще бъде поставена на седана CLA, чиято световна премиера ще се състои на международното изложение в Детройт през януари.
Mercedes-Benz CLA. Снимка: Mercedes-Benz
При обичайни условия автомобилът с новия 4Matic ще бъде с предно предаване. Задната ос ще участва в задвижването само при необходимост, когато по команда на електронните системи се задейства електрохидравличен съединител с многодисково сцепление.
Количеството на предавания на задната ос въртящ момент зависи от условията на движение и от избрания режим на работа на трансмисията - Eco, Sport или Manual. Максимално задната ос може да бъде натоварена до 90% от въртящия момент.
Единствено при модификацията, дело на AMG, трансмисията ще бъде настроена с акцент към задно предаване, но нейното поведение ще може да се променя в зависимост от избора на един от трите режима на работа на системата за стабилизация.
Новата трансмисия е с 25% по-лека от аналозите на пазара и е конструирана да работи с трансмисията с два съединителя 7G-DCT, сочи информацията от Mercedes.
По предварителни информации новата версия на 4Matic ще се предлага за седана с 2.1 литров бензинов мотор и мощност 211 к.с., а също така и за версията CLA 45 AMG с мощност 350 к.с. И двете модификация ще получат 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двойно сцепление. На по-късен етап трансмисията ще се появи и на AMG-версията на A-Class.