fallback

Френска връзка: тестваме новия Opel Corsa

Въпреки общите гени с Peugeot 208 това се усеща като съвсем различен автомобил

В 120-годишната си история като автомобилен производител компанията Opel е създала малко над 60 различни модела. Но никой не е по-важен от Corsa, абсолютния бестселър, с почти 14 милиона продажби от дебюта в началото на 80-те насам. Сега тази толкова популярна количка най-после има ново, шесто поколение. Запознайте се с Corsa F.

НЕКА ЗАПОЧНЕМ ВЕДНАГА от най-важния въпрос, и големия ужас на феновете: дали това е истински Opel, или просто Peugeot 208 със сменена емблема?

Новата Corsa и новото 208 действително ползват една и съща платформа, едни и същи двигатели и, до голяма степен, еднакви механични компоненти. В наши дни, когато счетоводителите и регулаторните изисквания правят колите все по-еднакви, почитателите на Opel все повече се тревожат дали любимата им марка няма окончателно да загуби идентичност.

ЧЕСТНО КАЗАНО, ТЕЗИ ОПАСЕНИЯ са доста преувеличени. Най-малкото защото и досегашната Corsa не беше точно истински Opel, каквото и да означава това, а ползваше платформа, създадена оригинално за Fiat Grande Punto. Замяната й с далеч по-съвременната платформа CMP на Peugeot носи някои очевидни плюсове.  

Това е най-динамичната Corsa от може би 20 години насам, а може би изобщо. Причината е, че е много по-лека - базовото ниво тежи със 108 килорама по-малко от предишното.

Новата Corsa има коефициент на аеродинамично съпротивление от 0.29 - eдин от най-добрите показатели за малък автомобил

ОСВЕН ТОВА CORSA е доста различен автомобил от 208 - и като излъчване, и като усещане, и дори като произход. Докато френското супермини се прави в Словакия, Corsa си остава във фабриката на Opel край Сарагоса, построена някога специално за този модел.

Няма никаква опасност да сбъркате двете коли и като дизайн. Срещу блясъка и смелите решения при пежото германците избират по-приглушени и изчистени форми. Специфичната предна решетка и светлините карат Corsa да изглежда по-широка, отколкото е. Спрямо предишното поколение е и малко по-ниска, а няколкото акцентирани линии й придават доста по-спортен вид.

ДО ГОЛЯМА СТЕПЕН ТОВА СЕ УСЕЩА и на пътя. Макар и с идентични начални съставки, германците са постигнали доста по-различни настройки на волана и окачването. Управлението се чувства осезаемо по-директно и прецизно, макар че на моменти воланът ни се стори твърде лек. Окачването е по-пригодено за весели планински пътища и в същото време сякаш малко по-добре поглъща неравностите.

Интелигентните матрични LED светлини от ново поколение осветяват доста по-добре от халогените, консумират до 76% по-малко енергия и автоматично затъмняват идващите насреща автомобили, за да не ги заслепявате

Както и при 208, изборът е между три варианта на един и същи бензинов двигател - с три цилиндъра и 1.2 литра работен обем. В базовото ниво той е с атмосферно пълнене и макар да е доста икономичен, не го препоръчваме - въртящият момент е прекалено скромен и изпреварванията са проблем.

ДВЕТЕ ПО-МОЩНИ ВЕРСИИ са с турбо и развиват съответно 100 или 130 коня. Вместо ръчната трансмисия можете да ги имате и с новия 8-степенен автоматик на японците от Аisin, който работи изненадващо добре. Честно казано, 30-те коня разлика между двата се усещат рядко, въртящият момент е почти еднакъв и може би си струва да изберете по-слабата, но и по-евтина версия.

За все още лоялните към дизела пазари като испанския има и дизелов мотор с обем 1.5 литра и 100 коня. Но не виждаме особен смисъл от него - в реалния живот бензиновият му аналог спокойно харчи около 5.5 литра на сто. Догодина идва и чисто електрическа версия, но за нея ще си говорим отделно.

 

Opel Corsa 1.2T

130 к.с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

8.7 секунди 0-100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

ОНОВА, В КОЕТО CORSA видимо отстъпва на Peugeot, е интериорът - доста по-обикновен и с по-евтини материали. Струва ни се обаче, че те ще се окажат и по-дълговечни и устойчиви на надраскване. Дигиталните прибори тук изглеждат малко недодялани и със скучни графики - нищо общо с ефектното 3D табло на 208. Всъщност даже бихме препоръчали да си изберете добрите стари аналогови циферблати, защото с тях Corsa изглежда по-добре.

Интериорът - комфортен и практичен, но лишен от блясъка на Peugeot 208

Несъмненият плюс пред французите е в практичността. Най-малкото получавате отделни бутони за климатика, а не само досадния тъчскрийн. И съответно не се налага да рискувате челен удар всеки път, когато ви стане топло.

Иначе мултимедийната система работи доста интуитивно и позволява изключително лесна и бърза интеграция на мобилен телефон, така че например да ползвате навигация от Google Maps на екрана й.

Мястото вътре е прилично, без да е сред рекордьорите в класа. Багажникът е пораснал до 309 литра - съвсем прилично, макар и далеч от Clio или Fabia.

ИЗОБЩО НОВАТА CORSA E ПО-ДОБРА от старата в абсолютно всяко отношение - освен едно. Тя вече не е бюджетно предложение. Базовата Corsa Е започваше някъде под 20 000 лева. Базовата Corsa F тръгва от 26 000 лева, но предлага доста повече в замяна. Добре оборудвана кола със 100 коня и ръчни скорости е малко над 31 000, а топ изпълнението отива над 38 хилядарки - което пак е малко под тарифата при Peugeot  208.

Накратко, макар и с френски гени, това си е истински Opel. И е съвсем в традициите на компанията, чийто първи масов модел преди 113 години също бе съвместен проект с френската Daracq.

Още снимки от теста на новия Opel Corsa можете да видите в галерията:

fallback
  • #18
    Фен ( преди 3 години )
    Свърши се с тази марка. Французи да правят немски автомобил.
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Почитателите на "Любимата им марка" могат само да бъдат благодарни на Пежо, вместо да се притесняват от френските гени. Сега вече нямаше да съществува любимата им марка, ако Пежо ги нямаше.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Тоя последния е абсолютна трагедия. Всякакви хора карат ярис. Дори президента на тойота.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Вагенски може би е било любимо обръщение към родителката ти. Аз карам Сузуки, и единствената причина да кажа такова нещо е, че съм карал и трите последни поколения Ярис и това е количка за лелички, каращи с 30 и вълнуващи се най-вече да не им се повреди нещо. Няма нито окачване, нито управляемост за човек, който обича да кара. Ако имаш нужда да си изразходваш негативната енергия, *** на някой мач. Освен ако не си леличка, разбира се :)
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    *******, я кажи как и защо реши, че Яриса е за хора, които не могат да карат? Много ми е интересно да разбера логиката ти (по-точно липсата на такава). А Джаза, ако е с двигатели от 90-та, то значи, че немчугите ползват по-стари, защото все още не могат да предложат подобна икономичност и здравина. Немчугите пускат някакви турбо-миксери, които харчат масло здраво и са консуматив.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Така е, цените пораснаха за десетина години средно с по 10 хилядарки, според класа.
  • #12
    110 ( преди 4 години )
    Напоследък доста са ъпдейтнали цените, и октавията и опел и всички от клас "западна лада". Аз понеже малко фордаджия си падам, отварям новия Фокус ценовата листа - и шок те са 41-42к+Изводът е, че инфлацията си върви, заплатите не. Пак ще трябва да се сменя работа, работодателите доброволо няма да се сетят :)
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Xaxax, яриса е перфектен за хора, които не могат да карат. Джаз е малко по-добре, но с двигатели от 90-те и с надценка, все едно е Мерцедес. Мерси за такива съвети :)
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    За Джаз повече трябва да доплати, но той е в пъти по-кола. Иначе за горе-долу същите пари Ярисаа е супер оферта. Икономични и много здрави. Невероятни са.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво ти замаскирване. Чисто пежо си е. Мигачи. Скоростна кутия. Чистачки. Пропорции. Доплати си 3 хиляди. Вземи си ярис или хонда джаз и даличе от френските отпадъци.
fallback
Последни