fallback

Френска връзка: тестваме новия Opel Corsa

Въпреки общите гени с Peugeot 208 това се усеща като съвсем различен автомобил

В 120-годишната си история като автомобилен производител компанията Opel е създала малко над 60 различни модела. Но никой не е по-важен от Corsa, абсолютния бестселър, с почти 14 милиона продажби от дебюта в началото на 80-те насам. Сега тази толкова популярна количка най-после има ново, шесто поколение. Запознайте се с Corsa F.

НЕКА ЗАПОЧНЕМ ВЕДНАГА от най-важния въпрос, и големия ужас на феновете: дали това е истински Opel, или просто Peugeot 208 със сменена емблема?

Новата Corsa и новото 208 действително ползват една и съща платформа, едни и същи двигатели и, до голяма степен, еднакви механични компоненти. В наши дни, когато счетоводителите и регулаторните изисквания правят колите все по-еднакви, почитателите на Opel все повече се тревожат дали любимата им марка няма окончателно да загуби идентичност.

ЧЕСТНО КАЗАНО, ТЕЗИ ОПАСЕНИЯ са доста преувеличени. Най-малкото защото и досегашната Corsa не беше точно истински Opel, каквото и да означава това, а ползваше платформа, създадена оригинално за Fiat Grande Punto. Замяната й с далеч по-съвременната платформа CMP на Peugeot носи някои очевидни плюсове.  

Това е най-динамичната Corsa от може би 20 години насам, а може би изобщо. Причината е, че е много по-лека - базовото ниво тежи със 108 килорама по-малко от предишното.

Новата Corsa има коефициент на аеродинамично съпротивление от 0.29 - eдин от най-добрите показатели за малък автомобил

ОСВЕН ТОВА CORSA е доста различен автомобил от 208 - и като излъчване, и като усещане, и дори като произход. Докато френското супермини се прави в Словакия, Corsa си остава във фабриката на Opel край Сарагоса, построена някога специално за този модел.

Няма никаква опасност да сбъркате двете коли и като дизайн. Срещу блясъка и смелите решения при пежото германците избират по-приглушени и изчистени форми. Специфичната предна решетка и светлините карат Corsa да изглежда по-широка, отколкото е. Спрямо предишното поколение е и малко по-ниска, а няколкото акцентирани линии й придават доста по-спортен вид.

ДО ГОЛЯМА СТЕПЕН ТОВА СЕ УСЕЩА и на пътя. Макар и с идентични начални съставки, германците са постигнали доста по-различни настройки на волана и окачването. Управлението се чувства осезаемо по-директно и прецизно, макар че на моменти воланът ни се стори твърде лек. Окачването е по-пригодено за весели планински пътища и в същото време сякаш малко по-добре поглъща неравностите.

Интелигентните матрични LED светлини от ново поколение осветяват доста по-добре от халогените, консумират до 76% по-малко енергия и автоматично затъмняват идващите насреща автомобили, за да не ги заслепявате

Както и при 208, изборът е между три варианта на един и същи бензинов двигател - с три цилиндъра и 1.2 литра работен обем. В базовото ниво той е с атмосферно пълнене и макар да е доста икономичен, не го препоръчваме - въртящият момент е прекалено скромен и изпреварванията са проблем.

ДВЕТЕ ПО-МОЩНИ ВЕРСИИ са с турбо и развиват съответно 100 или 130 коня. Вместо ръчната трансмисия можете да ги имате и с новия 8-степенен автоматик на японците от Аisin, който работи изненадващо добре. Честно казано, 30-те коня разлика между двата се усещат рядко, въртящият момент е почти еднакъв и може би си струва да изберете по-слабата, но и по-евтина версия.

За все още лоялните към дизела пазари като испанския има и дизелов мотор с обем 1.5 литра и 100 коня. Но не виждаме особен смисъл от него - в реалния живот бензиновият му аналог спокойно харчи около 5.5 литра на сто. Догодина идва и чисто електрическа версия, но за нея ще си говорим отделно.

 

Opel Corsa 1.2T

130 к.с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

8.7 секунди 0-100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

ОНОВА, В КОЕТО CORSA видимо отстъпва на Peugeot, е интериорът - доста по-обикновен и с по-евтини материали. Струва ни се обаче, че те ще се окажат и по-дълговечни и устойчиви на надраскване. Дигиталните прибори тук изглеждат малко недодялани и със скучни графики - нищо общо с ефектното 3D табло на 208. Всъщност даже бихме препоръчали да си изберете добрите стари аналогови циферблати, защото с тях Corsa изглежда по-добре.

Интериорът - комфортен и практичен, но лишен от блясъка на Peugeot 208

Несъмненият плюс пред французите е в практичността. Най-малкото получавате отделни бутони за климатика, а не само досадния тъчскрийн. И съответно не се налага да рискувате челен удар всеки път, когато ви стане топло.

Иначе мултимедийната система работи доста интуитивно и позволява изключително лесна и бърза интеграция на мобилен телефон, така че например да ползвате навигация от Google Maps на екрана й.

Мястото вътре е прилично, без да е сред рекордьорите в класа. Багажникът е пораснал до 309 литра - съвсем прилично, макар и далеч от Clio или Fabia.

ИЗОБЩО НОВАТА CORSA E ПО-ДОБРА от старата в абсолютно всяко отношение - освен едно. Тя вече не е бюджетно предложение. Базовата Corsa Е започваше някъде под 20 000 лева. Базовата Corsa F тръгва от 26 000 лева, но предлага доста повече в замяна. Добре оборудвана кола със 100 коня и ръчни скорости е малко над 31 000, а топ изпълнението отива над 38 хилядарки - което пак е малко под тарифата при Peugeot  208.

Накратко, макар и с френски гени, това си е истински Opel. И е съвсем в традициите на компанията, чийто първи масов модел преди 113 години също бе съвместен проект с френската Daracq.

Още снимки от теста на новия Opel Corsa можете да видите в галерията:

fallback
  • #8
    положението ( преди 4 години )
    В PSA винаги Пежо-то е било на първо място , първо новостите са в гамата на Пежо , на 3-та година на тази база пускат новия модел на Ситроен и фейс на Пежото , т.е новия Ситроен винаги е старото Пежо . Сега на Опел им дават новостите като на Пежо , но ги цакат откъм дизайн и лукс .
  • #7
    bibendum ( преди 4 години )
    Един дизайнер може да замаскира всичко, било то Пежо, като Опел.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    За тая въшка 26 000 лв базова версия?!?!?! Тея луди ли са или да! Съвсем са се олели да ви кажа. Колата не изглежда зле, даже ми харесва, но такова надуване на цените ми се вижда прекалено. До сега беше под 20 бона базата, а изведнъж скача с над 6000 лв без някаква особена причина. Всъщност има причина цената да падне, а не да се вдигне толкова много. Едни и същи агрегати, платформи, части др. Това намаля себестойността, а те цената е вдигат с над 30%. Такова увеличение е пълен абсурд!
  • #5
    факт ( преди 4 години )
    Значи и преди Опел-а като американски , всъщност е бил ФИАТ, сега като вече френски станал германски ?! После , управлението било "директно" , но волана ставал "лек" ?! Автора иска да ни убеди , че едва ли не по-евтиния дериват е по-добър от оригинала , е не е , ПЕЖО 208 е класи отгоре като дизайн , а и технически французите знаят отлично как се прави комфортно окачване с перфектна возия ! В случая на Опел е отредено място по-долу .
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    добре изглежда, поне отвън :) Предишната имаше едни необясними чупки тук-там, явно на дизайнера са му плащали на парче :D
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Направо се е пежо/сит., кошница от класа
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Разбира се, че е изненада. Предишната генерация 6-степенни трансмисии на Айсин беше и чуплива, и неадекватна. Единствената причина да е "един от световните лидери" беше относително по-ниската й цена (наполовина от механизмите на ZF например) и пригодността й за напречно монтирани двигатели. Новата е доста по-добре
  • #1
    Мислят-мислят ... ( преди 4 години )
    че въпросния автоматик от "асан" оризарски беше най-големата издънка в досегашните опели!
fallback
Последни