IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Каршерингът се провали напълно!

Експерти разкриват защо идеята за съвместното ползване на автомобили не сработи

Каршерингът се провали напълно!

Последните тенденции на автомобилната индустрия в света показват активно развитие на електрификацията и включването към интернет. Благодарение на тези технологии бяха създадени голям брой възможности за съвместно използване на автомобили от много хора - каршеринг. Експертите смятаха, че това ще позволи да се намали транспортното натоварване на градовете, но експериментът се оказа пълен провал.

До този извод стигна учени от Центъра за автомобилни изследования на Университета Дуйсбург-Есен в Германия, които публикуваха своя доклад за ситуацията по пътищата на страната. Каршерингът се появи в Германия през 2009 г. и за този период броят на личните превозни средства не само, че не е намален, но дори се увеличи. За 10 години автомобилите в страната са с 5,8 млн. повече, а количеството на шофьорите е нараснало с 10%.

каршеринг

Започвайки от 2009 г. броят на сервизите за каршеринг непрекъснато расте, като услугата се предлага и от някои производители. Брандове като  Opel, Mazda и Citroen вече се отказаха от тази услуга, а местните германските гиганти Daimler и BMW бяха принудени да се обединят, за да намалят загубите. 

Аналогични трудности има по цял свят, като основният проблем компаниите, предлагащи споделено пътуване, е активната поддръжка, която местните власти оказват на частните лица при закупуване на нов автомобил. Явно притежанието на собствена кола е доста престижно, но от това страдат именно проектите, чиято цел е облекчаване на транспортната обстановка в големите градове, която води и до подобряване на екологичните показатели в тях.

Снимки: Carsweek

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    L. ( преди 1 месец )
    Каршерингът не се ли наричаше автобус?
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Къде точно съм писал че не са успешни? Вземи се научи да четеш написаното. И като говориш за инвеститори дето знаели я кажи ти знаеш ли колко години са минали след отваряне на първия магазин за да излязат на печалба Метро, Лидл, Кауфланд или Билла ммм? За някой от тях говорим за 5 годишен период. И въпреки това те всяка година инвестират и разширяват мрежата си. Не се излагай
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бях на гости в Берлин, младото семейство се бяха отказали да наливат пари в лична кола и ме развозваха с драйв нау - кабриота, електрички - всякакви, навсякъде. На Ботуша по центровете на градовете следните наблюд: хората все по-често си продават колите, щото им писва от данъци, застраховки, външни щети и постоянни глоби за вдигнати с паяк коли заради почистване. Тук нашите в Сф също не смогват с работата, щото един студент наема кола с телефон и дебитна карта, без депозити, без никакви уйдурми!
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Собственик на автомо ( преди 1 месец )
    Доста гръмко твърдят че въпросното споделяне на автомобили ще замести притежаването , но аз не съм съгласен с това . Обосновката им е че виждаш ли автомобилите 90+ процента от времето седели без да се използват и това можело да се подобри със споделянето . Основната полза от собствения автомобил е гарантираната мобилност . Може да го карам 2 % от времето но тези проценти са когато пожелая , било то коледни празници , Великден , час пик и т.н. Как ще се гарантира това със споделянето ?
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 8 - всъщност ти не си прав :) - нямаш данни каквито и да е, но обявяваш, че не са успешни? Да, трябват инвестиции и определено ги има, щом се купуват нови коли - за момента продължавам да твърдя, че са успешни. Инвеститорите не хвърлят пари на вятъра - за тях колелото вече се е завъртяло и могат да си направят сметка има ли смисъл от нови коли или не, според мен. Но - както казах ако нямаме черно на бяло цифри си говорим само. Това което се вижда е че вървят напред.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Всъщност не си прав - докато се завърти колелото трябват инвестиции и то сериозни - с 20 коли и 5 зони трудно ще останеш на пазара. Помисли мобилните оператори колко години от старта само купуват, инсталират станции и оигуряват покритие за да започне накрая цялата инвестиция да се отплаща. Възможно е искричките вече да са на плюс - нямам идея. Но че не са били нито първата, нито втората година е ясно.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    ами защо мисля че са успешни share фирмите тук - по-специално една която всички знаят. Просто - на всеки 6месеца купуват нови коли, разширяват зони и добавят екстри. Ако вървят надолу нещата - надали ще пилеят така пари.
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    345678 ( преди 1 месец )
    Както пише вторият комунтиращ, то и социализмът изглеждаше, че процъфтява обаче изведнъж се оказа, че "царят е гол". За къкъв успешен "шеринг" говорят пък другите, като дори прословутия Юбер, който не е точно "шеринг", още не може да излезе на плюс, а дори нямат кой знае какви капиталови разходи?!
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    с електричките share-инга процъфтява тук (БГ).. поне така изглежда.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Статията сама си противоречи. Как така сектора е пропаднал, а постоянно навлизат нови компании. Коя компания ще инвестира тепърва в умиращ сектор.