fallback

Стават ли по-бързи колите с премиум гориво?

Заслужава ли си да плащаме за по-скъпо гориво, или нормалните видове са достатъчни

Премиум-горивата са по-скъпи, но пък вероятно дават и повече в замяна, нали така? Те съдържат добавки, които имат различни предимства, и освен това премиум бензините имат по-високо октаново число (100 октана). Производителите обещават по-тиха работа на двигателя, по-малко износване, по-ниски емисии, както и намален разход на гориво.

   

Германската асоциация на автомобилните клубове ADAC обаче направи измервания и установи, че в повечето случаи твърденията са преувеличени. На някои места в Европа вече не се продава бензин с 95 октана и шофьорите свикнаха с по-високата цена на 98-октановия. Това обаче не носи ползи или предимства.

Същото важи и ако двигателят се нуждае от 98 октана (супер) и зареждате с премиум (100). Допълнителната цена за горивото със 100 октана е в плюс за петролния концерн, не за двигателя. Според теста на ADAC мощността и въртящият момент остават на същото ниво.

Бензиновите модели не стават по-бързи с премиум гориво. Увеличаване на устойчивостта срещу чукане не се забелязва, защото двигателите още от завода са настроени за ниско октаново число, а добавките, които помагат за това, се съдържат и в стандартния бензин.

  

При дизелите добавките би трябвало да водят до чудеса, ако вярваме на бензиностанциите. В теста на ADAC увеличението на мощността е между 1,6 и 4,5 процента, което не се усеща при шофиране. Чувствително подобрение на вредните емисии също не се наблюдава.

При разхода на гориво се отбелязва намаляване от 1 до 5,6 процента. С оглед на допълнителната цена на премиум-дизела това също не е аргумент за продажба.

Който предпочита да плати допълнително за бутилка вино или добра храна с премиум качество, получава нещо насреща. Парите за премиум горивата обаче не носят реален плюс за шофьорите. Изводът на ADAC е: по-добре инвестирайте в бира и пържола.

  

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    бъркате две неща - разликите между 95 и 98 бензин, и разликите между бензин в БГ и бензин в чужбина.. Нали се сещате, че като не върви колата с бензин от някоя БГ бензиностанция, това няма нищо общо с октана? капиш? Та по темата - естествено, че няма нужда и полза да се сипва високо октанов бензин... освен може би с други цели, като почистване на клапани и т.н.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Една огромна глупост е написана в статията, че колите не ставали по-мощни. Няма как горивото на автомобила да води до по-висок въртящ момент и нарастване на мощността. Това са параметри зададени в завода производител.А по темата - всеки има свободен избор да си избира гориво. Едните не можеш да ги убедиш че премиума е същият като обикновеното, другите не можеш да ги убедиш че премиума си заслужава. Аз лично зареждам основно премиум горива и до сега проблеми с двигатели, дюзи итн. съм нямал.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Радостине, това което пишеш е съвсем друга работа. Тествали са едни и същи по вид гориво предназначено за съответните коли. Предполагам е било 100октана гориво, защото са спортни и за тях по принцип това е горивото по препоръка от производителя. Та разликата се е появила от сипванте добавки. Всяка марка сипва различни добавки. Добавките в една верига независимо от вида гориво са едни и същи. Същите са на 95 и на 100 октана. Та няма как колата да работи по-добре със 100,ако е писано да сипваш 95.
  • #13
    anon ( преди 4 години )
    Разликата между 95 и 100всеки може да е усети, Дайте мнение за обикновен 95 и 95 с добавки - пример 95Fuel save и 95 V-Power :) е там е интересно, и то за България. Навсякъде само да сипеш гориво извън страната и то обикновен бензин нафта все едно сме с премиум гориво! Всеки ще си кара с какво иска, но майстора е важно после като е отвори какво ще каже!
  • #12
    Чук до #13 ( преди 4 години )
    Абе каква Германия то в Сърбия на Хоргиш Суботица Мол да Газпром до Калотина 6 литра, от Калотина по невероятния *** ( какъвто няма от Хамбург и Париж до Истанбул), нарече "магистрала Европа" и по нататък -11 литра...и те така в РъБъ горивата
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Естествено че горивото има значение и то голямо! Много се усеща при малолитражните коли които са под 100 коня. Като заредиш калпаво гориво веднага се усеща липсата на мощност. Почваш да натискаш колата на макс по баирите и когато трябва да изпревариш.Идваш с гориво от Германия и после като заредиш в България имаш чувството че нещо се е запушило или има повреда. В Германия просто няма компромис със качеството. Зареждаш 100 октана и знаеш че наистина получаваш това за което си платил.
  • #10
    неспециалист ( преди 4 години )
    Това, което аз съм забелязал е, че колата наистина е по-тиха. Разходът пада, но с нула цяло и нещо. Общо взето, ако сте платили 2 лева повече за 100 октана, ще карате за 2 лева повече. Как се отразява на колата не знам, но по свещите после ще си проличи, ако сте карали с повече добавки.
  • #9
    Любомир ( преди 4 години )
    Много безсмислици. Как може да напишеш нещо, от което нищо не разбираш и да го публикуваш, да ти четат хората глупостите. Устойчивостта на чукане, 100 октана и.....
  • #8
    LosHo ( преди 4 години )
    Абсолютни глупости. Модерните коли се настройват автоматично според октаните. Ако си карал с 95 и сложиш 100 на колата и трябват около 50км, за да се настрои за оптимална работа на двигателя с 100октана ! Винаги когато излизам за извънградско слагам 100, разлика5@ е голяма при изпреварвания, разхода на гориво ми пада с 0.5л/100km
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Да бе да от високооктановия спирали вибрацийте и колата вървяла повече. Да бе да и един мармот завива шоколад. Точно обратното е, защото колата е настроена да се кара с определен бензин. Впръскването на горивото и възпламеняването му при определен ход на буталото е за всеки бензин различно. Така, че момчета тези лакърдии само в кръчмата ги разправяйте. И отворете някой учебник по ДВГ. Там нещата са описани чудесно със схеми и диаграми. Но щом ви се дават повече пари за гориво без полза, давайте!
fallback
Последни