IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Стават ли по-бързи колите с премиум гориво?

Заслужава ли си да плащаме за по-скъпо гориво, или нормалните видове са достатъчни

Премиум-горивата са по-скъпи, но пък вероятно дават и повече в замяна, нали така? Те съдържат добавки, които имат различни предимства, и освен това премиум бензините имат по-високо октаново число (100 октана). Производителите обещават по-тиха работа на двигателя, по-малко износване, по-ниски емисии, както и намален разход на гориво.

   
гориво, бензиностанция, колонки, премиум, дизел


Германската асоциация на автомобилните клубове ADAC обаче направи измервания и установи, че в повечето случаи твърденията са преувеличени. На някои места в Европа вече не се продава бензин с 95 октана и шофьорите свикнаха с по-високата цена на 98-октановия. Това обаче не носи ползи или предимства.

Същото важи и ако двигателят се нуждае от 98 октана (супер) и зареждате с премиум (100). Допълнителната цена за горивото със 100 октана е в плюс за петролния концерн, не за двигателя. Според теста на ADAC мощността и въртящият момент остават на същото ниво.

Бензиновите модели не стават по-бързи с премиум гориво. Увеличаване на устойчивостта срещу чукане не се забелязва, защото двигателите още от завода са настроени за ниско октаново число, а добавките, които помагат за това, се съдържат и в стандартния бензин.

  

benzin

При дизелите добавките би трябвало да водят до чудеса, ако вярваме на бензиностанциите. В теста на ADAC увеличението на мощността е между 1,6 и 4,5 процента, което не се усеща при шофиране. Чувствително подобрение на вредните емисии също не се наблюдава.

При разхода на гориво се отбелязва намаляване от 1 до 5,6 процента. С оглед на допълнителната цена на премиум-дизела това също не е аргумент за продажба.

Който предпочита да плати допълнително за бутилка вино или добра храна с премиум качество, получава нещо насреща. Парите за премиум горивата обаче не носят реален плюс за шофьорите. Изводът на ADAC е: по-добре инвестирайте в бира и пържола.

  

0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Логично Седларов ( преди 2 месеца )
    Съгласен съм с Адак за това, че дали наистина си струва в ежедневието?Но пък не мога да си кривя душата,че разлика между 100 октана и кофти 95 се усеща усезаемо : Повече тяга от двигателя при същото положение на *** на газта!Ако ще се гониш с някого и 2 кончета отгоре са добре дошли,иначе наистина вино и пържоли по-добре!
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Петър Славов ( преди 7 месеца )
    Най-смешното е, че хората не знаят че високооктановите бензини са по-МАЛКО калорични, затова са по-устойчиви на детонация, по-трудно се самозапалват при високо налягане
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 22 ( преди 8 месеца )
    Голям си разбирач! На моята кола пише минимум 95. Демек не ми забраняват да карам с повече, а това е най-малкото октаново число, което осигурява правилна работа на агрегата. Друг е въпроса, че в България 95 изобщо няма нищо общо с 95... А колкото до мощността, няма как с горивото да се увеличи при положение, че хода на буталото и диаметъра на цилиндъра са си все същите. Разлика има само в устойчивостта на детонации.
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Готин ( преди 8 месеца )
    На коментар #24 Онуфри, Много са ти объркани понятията и връзките между тях. За теб компоти и компютри май са едно и също.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 8 месеца )
    Истината е че при съвременните автомобилни двигатели разликата от 5 остана не може да промени работата им. При старите атмосферни двигатели с карбуратор можеше да променяш състава на горивната смес и ъгълът на запалване. Тогава имаше огромна разлика с какъв бензин караш. Сега компютърът в глупако-устойчивите двигатели се опитва да прави същото. Когато успява, разлика не може да има!
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Онуфри ( преди 8 месеца )
    Всички сте големи специалисти. Обстановката число няма отношение към мощността. То показва при какво налягане бензина се семозапалва. Затова високите октани са за автомобили с турбо за да не се получава детонация преди момента. По отношение но мощността е все едно какъв е октана ако калоричност е еднаква.
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    прави са от дилърството... то си пише на документацията към колата с какъв бензин се кара... И не пише 95 или по-висок ако имате пари.. ами пише само 95! Така, че всеки който се прави на по-умен от производителя, не е такъв.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    mancho ( преди 8 месеца )
    От скоро карам нов бензинов автомобил 1.4 турбо. От Дилърството бяха категорични, че не е препоръчително да се използва бензин с 98/100 октана... 95 само следвало да се използва. (предишната кола шофирах само с Еко 100.... ама..)
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Истината за БГ, е че бензина 95 не е това, което трябва да бъде. Разлика с по-високооктанов бензин има разбира се - двигателя работи по-тихо, една идея по-студен е и реакцията при подаване на газ е по-добра, и от ниски поема по-добре. За спортни коли(особено с Турбо) е задължително да се сипва 100-ца. Също така съвременните системи за впръскване на гориво имат така нареченият Knock сензор(или детонационен датчик). Този сензор променя изпреварването на запалването така, че да няма детонации.
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    dedal ( преди 8 месеца )
    А на рекламите пише, че добавките добавят по една нула към конете. Е на моя дарак от 80 на 800 коня, тенекията не сварва да догони двигателя :)