EarthCruiser е фирма, която произвежда експедиционни автомобили от години. Наскоро тя обяви големи промени за новите си модели EXP и FX. В бъдеще те ще се задвижват от 6-литров V8 с кутия Allison, ще имат собствени шасита и преработен интериор с голямо пространство и повече функционалност.
Основателят на фирмата Ланс Жил казва: „Направихме сериозни промени по платформата на Fuso FE и я тествахме безмилостно, за да сме сигурни, че предлагаме най-способния и сигурен продукт, който съществува днес. Решихме да вграждаме собствено силовото предаване, за да имаме пълен контрол над предавателната кутия, редукцията, съвместимостта на гумите и джантите, блокируемите диференциали и спирачната система“.
Поради променените регулации на емисиите за дизелите на различни пазари, сега EarthCruiser използва Vortec V8 от GM с мощност 300 к.с. и 489 нютонметра. Мощността му се предава през автоматична кутия и разработена от фирмата система за двойно предаване. Двустепенна раздатъчна кутия позволява бавно катерене по неравен терен. На асфалт моделите могат да се движат само със задно предаване.
Мостовете са с универсална дължина отпред и отзад, а гумите са 37-цолови на Toyo. За общото представяне помага и дизайнът на покрива, който спестява 70 килограма и снижава центъра на тежестта.
Стъпващите на базата на Mitsubishi Fuso експедиционни автомобили получават и каросерия с различни оптимизации. Мястото за багаж е по-голямо, а за външно готвене има и изваждаща се кухня. Достъпът до банята е оформен по нов начин и предлага подобрена ергономичност и повече частна сфера. Нова система за рециклиране на мръсната вода използва три карбонови филтъра, един ултравиолетов и резервоар да топла вода. 320-литров резервоар за прясна вода и 720-амперчасов акумулатор позволяват по-дълги излети с двата модела. Освен това камионите с двойна кабина предлагат място за спане на до петима възрастни или четирима възрастни и две деца.
Според EartCruiser моделите EXP и FX могат да бъдат поръчани веднага на цени от 350 хиляди долара. В Европа двата модела досега се предлагаха с 3-литров V6 дизел.
Снимки: EarthCruiser Overland Vehicles
Вижте още снимки в галерията: