IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-здравите и най-чупливите 8-годишни коли според TUV

Добри резултати за Skoda при поколението от 2010 година, разочароващи за Ford и Renault

Кои са най-здравите употребявани автомобили? Това е ключов въпрос за българския пазар, където над 85% от продажбите са втора ръка. За съжаление няма универсален отговор. Всички опити да се създадат подобни класации си имат своите недостатъци. Все пак една от най-обективните е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от повечето други допитвания до клиенти, тя все пак стъпва на реални данни - от стотиците хиляди технически прегледи, които различните й поделения извършват в Германия.


Toyota Avensis

След дълги години на доминация в тази възрастова категория сега Toyota има само два модела в Топ 20, като най-челно е класиран Avensis

След като ви запознахме с резултатите при 10-11-годишните, идва време за втората най-популярна за българските условия категория - автомобили на възраст 8-9 години. Все пак имайте предвид следното: тук става дума за коли, карани и поддържани в Германия. У нас обикновено пристигат само най-евтините бройки - или с тежки щети от катастрофи (които е твърде скъпо да се поправят на Запад и които се закърпват най-често съвсем козметично тук), или с огромен пробег като служебни или рент-а-кар автомобили. Затова и надеждността им понякога е на съвсем различно ниво.

Както и във всяка от предишните възрастови групи, и тук първото място е за Porsche 911 - скъп спортен автомобил, който по правило се кара по-малко и се поддържа с повече грижа. Впечатляващо е обаче класирането в Топ 10 на масови SUV модели като BMW X1 и Audi Q5.

Другата видима промяна е при Toyota, която в предишни издания доминираше в тази категория, а сега няма нито един автомобил в Топ 10. Avensis e на 16-о място, а RAV4 - на 20-о. Вероятно това е свързано с голямото усилие на японците през 2008-2011 да бъдат на всяка цена световен производител номер 1, и въдежданите масово тогава трети смени в заводите. Впоследствие лично Акио Тойода сложи край на тази политика.

ВИЖТЕ 10-ТЕ НАЙ-НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА НА 8-9 ГОДИНИ:


Сравнително добре се справят автомобилите на Skoda, особено Superb и Yeti, които влизат в топ 30. Volkswagen класира много напред Golf и особено Golf Plus, но пък Tiguan e 69-и, Passat е едва 74-и, а Sharan - уверено на дъното.

По-скоро разочароващо е представянато на сглабяната в Англия Honda Civic (54-а), на BMW Пета серия (60-о място), на Peugeot 308 и Renault Megane (делящи 78-а позиция).

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ:
11. Audi A3 (15,7%), 12. VW Golf (16,6), 13. Volvo XC60 (16,7), 14. Honda Jazz (16,8), 16. Toyota Avensis (17,0), 19. Mercedes A-class (17,8), 20. Toyota RAV4 (17,9), 21. Mazda 6 (18,0), 22. Mini (18,2), 23. Mercedes E-Klasse (18,3), 23. Skoda Superb (18,3), 25. Toyota Auris (18,4), 27. Skoda Yeti (18,9), 28. Toyota Yaris (19,0), 29. VW Polo (19,2), 32. Opel Insignia (20,0), 37. BMW X5 (20,2), 38. BMW X3 (20,3), 39. Mercedes C-class (20,4), 40. BMW Серия 1 (20,6), 41. Audi A6 (20,8), 43. Skoda Octavia (21,0), 47. BMW Серия 3 (21,7), 50. Mercedes M/GL-class (22,6), 52. Ford Kuga (22,8), 53. Hyundai ix35 (22,9), 54. Honda Civic (23,0), 56. Opel Astra (23,4), 57. Ford Fiesta (23,5), 58. Opel Corsa (23,7), 59. Mitsubishi Outlander (23,9), 60. BMW Серия 5 (24,1), 60. Skoda Fabia (24,1), 63. Opel Zafira (24,2), 64. Seat Leon (24,3), 69. VW Tiguan (25,5), 74. VW Passat (26,0), 78. Peugeot 308 (26,7), 78. Renault Megane (26,7), 82. Kia Ceed (27,7), 82. Suzuki Swift (27,7), 84. Dacia Duster (28,1), 85. Ford Mondeo (28,2), 87. Citroën C4 Picasso (28,6), 90. Ford Focus (28,9), 95. Nissan Qashqai (30,6)
 

Dacia Duster 2010
Duster, най-бюджетният кросоувър за онези години, се справя по-добре от далеч по-скъпи модели като Mondeo например

За бюджетната марка Dacia, която обичайно е в последната десетка, несъмнен успех е 84-ото място на Duster - с по-добри показатели от Ford Mondeo и Focus, и от Nissan Qashqai.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА:
99. Peugeot 207     31,9%
100. Citroen C4     32,0%
101. Kia Picanto     32,4%
102. Fiat Punto     32,7%
103. Renault Clio     33,3%
104. Fiat Panda     34,3%
105. Dacia Sanderо     34,7%
106. Renault Kangoo     34,9%
107. Dacia Logan     38,5%
108. Chevrolet Matiz     38,8%

На дъното е обичайното френско-италианско царство, с доста посредствен резутат за Renault Clio, един от най-продаваните модели в Европа. Последната позиция уверено се държи от бюджетния дребосък Chevrolet Matiz.

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #21 никой не може да съди фирма за технически преглед за повреда, поради която е настъпило ПТП. По простата причина, че тя може да възникне след прегледа и да не е била видима на него. Иначе с удоволствие да накараш нашите тех.прегледи да са отговорни - но няма да е коректно..
  • #23
    22 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като прочета нещо от сорта на "На дъното е обичайното френско-италианско царство," и вече спирам. Просто сме в 21 век и нещата изглеждат по съвсем друг начин.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 5 месеца )
    Това важи само за новите, до към максимум 5-тата им година. Но коя 5 годишна кола създава проблеми, при 10 хиляди пробег ? Моята взета на показание на километража 170000 км, на 10 години, след първоначалното и стягане в сервиз за под 700 лв, включващо масла, ремъци, гарнитури, свещи че и антифриза смениха в тази сума, първите 4 години нищо не и пипах, без маслото и ремъците и някоя крушка. Та същата тази моя кола ме съмнява като 5 годишна да е давала някакви дефекти.
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #7 От 96-та съм Мюнхен и въобще не знам какво е ТЮФ. Не съм ходил никога. Как всичките спорите без да имате представа за каквото и да било. Не ми се спори. Само ще попитам как вярвате на класации, направени на база на мнението на клиента, където всяко мнение е субективно, а такава организация като ТЮФ са длъжни да са обективни, защото ако човека се блъсне и се окаже, че на прегледа не са го видяли ще ги осъдят тях. Както и да е, с фунийка няма как да ви наливам акъл.
  • #20
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като видя Аудита и Фоксвагени в някоя класация, че са надеждни и са по първите места изобщо не гледам повече и не чета. Дори и феновете на тези марки няма да повярват. Не са лоши коли, но чак пък да са най-качествени е доста грубо и несериозно. Качеството и надежността им е средно. Нито са много зле, нито са най-добри. Златната среда са и така е било винаги. Явно подобни класации искат да заблудят младите хора, които нямат опит с колите и ще се подлъжат да си купят "най-качественото".
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #14 абе верно е че за поршето се дават повече пари за поддръжка, но пък и по-малко се чупи явно.. в крайна сметка ако имаш пари за порше - за теб ще е важно по-рядко или изобщо да не ходиш до сервиз, а не дали си дал някой лев повече.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    тук ако прегледа стане ТЮФ, ама и немци да са операторите (за да няма вземи тия 20лв за да мина) - тук ще настане леш... 85-90% от автопарка ще остане на трупчета...
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До #11 ( преди 5 месеца )
    eventually на български не се превежда "евентуално", а "в края на крайщата". И, съответно, точно това е смисълът на изказването на Гьобелс.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мноо здрави тез Трошета ве, хахаха. Има доста видеота в тубата колко са здрави. До 200-250 000 км държат и си за смяна на двигател. Преди това турбото поне веднъж е сменено. Та гледайте ги. Хората отварят двигателя. Цепят го на езика на механиците и показват състояние на бутала и цилиндри. Нещата са отчайващи повярвайте ми! И не подлежат на ремонт, защото стените на цилиндрите са тънки и не могат да се шлайфат. Хвърляш и нов! Двигателите им са консуматив. Факт!
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мноо здрави тез Трошета ве, хахаха. Има доста видеота в тубата колко са здрави. До 200-250 000 км държат и си за смяна на двигател. Преди това турбото поне веднъж е сменено. Та гледайте ги. Хората отварят двигателя. Цепят го на езика на механиците и показват състояние на бутала и цилиндри. Нещата са отчайващи повярвайте ми! И не подлежат на ремонт, защото стените на цилиндрите са тънки и не могат да се шлайфат. Хвърляш и нов! Двигателите им са консуматив. Факт!