В последните години всяка автомобилна марка представи по един електромобил, задвижван само на ток. С изключение на пионерите при хибридните и водородните автомобили от концерна на Toyota. Сега това се променя. На автосалона в Гуангжу (22 ноември – 1 декември), Lexus показа първия си задвижван на ток сериен модел.
UX 300e е оборудван с 54,3-киловатчасов акумулатор, който трябва да осигури изминаване на 400 километра с едно зареждане по NEFZ. Стандартното АС-зареждане е с максимум 6,6 кВт, а бързото DC-зареждане е с максимум 50 кВт. Електромоторът е с 300 нютонметра въртящ момент. Платформата GA-C е подсилена чрез допълнителни греди и модифицирани амортисьори към по-високите динамични изисквания.
КПД-то на мотора, инвертора, кутията и високоволтовия акумулатор е оптимизирано благодарение на дългогодишния опит в хибридните технологии. Акумулаторът разполага с температурен мениджмънт, който работи при ниски и високи околни температури. Контролни системи за зареждането и за защита от презареждане увеличават допълнително надеждността. Т.нар. Active Sound Control (ASC) пренася пренася при шофиране естествени шумове от околната среда и според Lexus създава естествено усещане при шофиране.
UX 300e е част от глобалната стратегия за електрификация „Lexus Electrified“, която си поставя сериозни цели за динамиката, управлението, контролните функции и удоволствието от шофирането. Тя позволява и интегрирано командване на силовото предаване, кормилната уредба, окачването и спирачките.
Пазарнияст старт на UX 300e е предвиден за 2020 г. за Китай и някои европейски страни. В Япония моделът ще се появи в началото на 2021 г.
Снимки: Lexus
Вижте още снимки в галерията: