Сливането между групите PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler вече може да се смята за окончателно договорено. То създава четвъртия най-голям производител на планетата, отстъпващ само на VW, Toyota и Renault-Nissan (и то не с много). Обединената компания ще има цели 15 автомобилни бранда под шапката си. Но дали ползите от това съюзяване ще надхвърлят рисковете? Ето 15-те основни области, в които двете групи могат да спечелят една от друга според Automedia.bg.
15-те ползи от сливането PSA-FCA (ГАЛЕРИЯ):
PSA и FCA - повече гъвкавост в Китай
И двете компании са сред изоставащите на най-големия автомобилен пазар в света. Сделката обаче ще им позволи да оптимизират малко китайските си операции, раздути излишно заради изискванията на китайското държавно ръководство да имат местни партньори. PSA например работи с Dongfeng за две от марките си и с Changan - за трета, но сега Changan са склонни да се разделят с дела си. FCA пък ще има малко повече лостове в преговорите със своя китайски партньор GAC.
И двете компании са сред изоставащите на най-големия автомобилен пазар в света. Сделката обаче ще им позволи да оптимизират малко китайските си операции, раздути излишно заради изискванията на китайското държавно ръководство да имат местни партньори. PSA например работи с Dongfeng за две от марките си и с Changan - за трета, но сега Changan са склонни да се разделят с дела си. FCA пък ще има малко повече лостове в преговорите със своя китайски партньор GAC.