IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.


Honda E представяне


"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.


Honda E


"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.


Honda Такахиро Хачиго


За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:


0 от 500
  • #9
    41 rate up comment 1 rate down comment
    notangel ( преди 5 години )
    Цялата работа с ел. колите е да се ограничат приходите от петрол на руснаци и араби, всичко е политика...
  • #8
    44 rate up comment 12 rate down comment
    kron ( преди 5 години )
    Той и Маркионе в подобен дух се изказа, когато обяви, че губят много от ел. 500 и помоли хората да не го купуват, а сега всички се надпреварват да догонват тесла и наливат милиарди за електрификация. Да кажеш, че нещо няма да се наложи, защото не знаеш как да го наложиш ти, намирисва на гроздето е кисело.
  • #7
    42 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Тея ще последват съдбата на Нокия.
  • #6
    45 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите" - точка по въпроса. И ние го виждаме. Който казва, че "бъдещето е на ел. автомобила", искам да го видя как сега отива и дава 80К за такова, за да си защити тезата.
  • #5
    48 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Хонда развиват водородните автомобили (както го правят BMW, Тоyota..), къде точно изостават? Там е бъдещето. Факт е, електромобилите са нишов пазар, съпътстван от редица неудобства, висока първоначална цена, абсолютно непродаваеми на вторичния пазар.
  • #4
    31 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    При батериите със течни метали най якото нещо е че зареждането става за секунди.Металите се зареждат в твърдо състояние и при един автомобил само няколко килограма ще са достатъчни за да се изминат няколко хиляди километра. А след ядрената реакция металите не се губят! Те могат да се рециклират неограничен брой пъти. Тоест получава се един вид вечна батерия. Но рециклирането става извън автомобила защото за да се върне първоначалното състояние е нужно повече време и инергия.
  • #3
    36 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Бъдещето със сигурност принадлежи на електрическите автомобили! Особено ако говорим дългосрочно след 2030г.Въпроса тука е от какви източници ще идва електричеството и как точно ще става съхранението и пренасянето. Най вероятно нито литиевите батериите нито водорода ще успеят в дългосрочен план. Една от разработките за които има големи надежди са батериите със течни метали при които се извършва някакъв вид ядрен синтез но без да се отделя опасна радиация.
  • #2
    44 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Тегава история... Днешните електромобили очевидно не са готови да са масов транспорт, дори и с щедри държавни субсидии. Но и няма как технологията да се развие, ако всички се фокусират върху старомодни хибриди и си гледат само маржа на печалба
  • #1
    38 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Хоооондааааа... без мисловната маса която ги следва като зомби има ли какво да каже?