IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford представи електрическия си кросоувър

Като главни конкуренти на Mustang Mach-E са посочени... няколко модели на Porsche!

Ford представи електрическия си кросоувър

След повече от половин век история култовият Ford Mustang също се превърна в кросоувър, при това с електрическо задвижване. Крос-купето на ток носи името Mach-E, като заедно с него дебютира и новата платформа на Ford, която ще се използва за електрически превозни средства. Тя е направена от алуминий и композитни материали.

Окачването на новия купеобразен кросоувър на марката, който беше представен снощи, е независимо  McPherson отпред и многоточково отзад със стабилизатори за напречна устойчивост. За някои от версиите се предлагат и адаптивни амортисьори. Блокът акумулатори е имплантиран в пода на електромобила, което не само понижава центъра на тежестта, но и дава възможност да повече пространство в салона и багажника.

Ford Mustang Mach-E

Размерите на крос-купето за дължина о 4724 мм, широчина - 1880 мм и височина - 1600 мм. Разстоянието между двете оси е 2971 мм, а пътният просвет - 145 мм. Едновременно със стандартния модел Ford показа и версия GT, при която клирънсът е намален до 135 мм.

Ford Mustang Mach-E излиза с с няколко силови агрегата. Базовата модификация получава един електромотор с постоянни магнити с мощност 255 к.с., който се захранва от батерия със 75,7 кВт/ч. Версията Extended Range отново е с един електромотор, но батерията е с 98,9 кВт/ч, което осигурява мощност от 282 к.с. Ще има и вариант със същите акумулатори, но със задвижване 4х4, като той развива 322 к.с.

Ford Mustang Mach-E

Максималният въртящ момент е 415 Нм за версиите със задно предаване и 565 Нм за тези със задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема между 5,5 и 6,5 секунди в зависимост от задвижването.

При версията GT мощността на силовия агрегат ще е 459 к.с., а максималният върятщ момент ще достига 830 Нм. Тя ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди (по-бързо от Porsche Macan Turbo), а с предлагания като опция пакет Performance Edition крос-купето ще изпреварва дори Porsche 911 GTS. 

Ford Mustang Mach-E

Заедно с електрически кросоувър дебютира и новото поколение на мултимедийна система на Ford - SYNC 4, която разполага с елементи на изкуствен интелект. С тяхна помощ тя се адаптира към предпочитанията на собственика и дори може да предугажда желанията му, като му напомня за това какво има да свърши през деня. Системата има 15,5-инчов дисплей, като може да се обновява по въздуха.

Продажбите на Ford Mustang Mach-E стартират през втората половина на 2020 г., като първо на пазара ще се появи версията First Edition, която е със средно ниво на оборудване. При нея цените стартират от 59 900 щатски долара.

В началото на 2021 г. ще излезе базовият вариант, който започва от 43 895 долара, а през пролетта ще излезе и най-мощният - Mach-E GT. Той съответно е и най-скъп, като цените му стартират от 60 500 долара.


Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Ford

 

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    pffff ( преди 4 години )
    Каква летва е Тесла? Може и да се научиха как да правят електродвигател, ама не знаят как да правят автомобили!!! Просто авто гигантите не са решили да се занимат, само стой и гледай след 2-3 години къде ще е Тесла. Ресурсите на големите компании са неизмерими сравнение с лудака Мъск постоянните лъжи и вечните минуси във финансовите баланси!
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Изглежда супер, само дето ще е супер, след най-малко 2 години.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Добър е модела има ги и цените за Германия базовия е от 47К евро а удължения обхват е 55К
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Наистина е доста тАпо едни и същи имена да слагат на различни модели. Иначе колата изглежда доста добре и характеристиките и не са никак лоши. Интересното е обаче, че никой не ще да се конКурира с Тесла. Явно летвата там е доста висока. Немците от време на време се изказват неподготвени и уж щели да вадят убийци на Тесла, но по стара тяхна традиция само приказки на вятъра и много "ЩЕ"...