Германският производител BMW отбеляза ръст на печалбата за третото тримесечие, като това е факт след назначението на Оливер Ципсе за главен изпълнителен директор преди 4 месеца.
Нарастването на печалбата с 33% се дължи главно на засилените продажби на SUV-модели на компанията, както и отсъствието на някои негативни фактори, които доведоха до спад година по-рано, съобщава Reuters. Продажбите на автомобили за тримесечието са нараснали с 3,6%, като само за септември на пазара в Китай те са се увеличили с 5,8%.
От BMW посочват, че очакваната печалбата за конкретния период преди лихви и данъци е била на стойност 2,16 млрд. евро. Оказва се, че приходите надвишават тази стойност, като резултатът се равнява на 2,29 млрд. За сравнение, печалба за предишното тримесечие е 1,72 млрд. Що се отнася до моделите, които се продават най-много, то това са X3 и X4.
Въпреки положителният резултат, компанията очаква, че ще има вероятност да последва спад в печалбите. Марката предвижда, че търсенето на електрически превозни средства ще се удвои до 2021 г., а печалбите от тях ще нарастват с 30% годишно за следващите 6 години.
Снимка: BMW