BMW все пак направи обратен завой с използването на предно задвижване за последните си малки автомобили, но хардкор-моделите ще останат изключително със задно или 4х4, обяви шефът на спортното подразделение на баварската марка.
На въпрос, зададен му по време на 2019 BMW M Festival в ЮАР, дали задвижването на предните колела може да е подходящо за М-моделите, Маркус Флаш отговори: "Не, не е. Имаме много силно предложение в лицето на M2. Поради това смятаме, че няма нужда от мощен автомобил, базиран на 2-Series (който отдавна е със задно), и едновременно с това от модел, базиран на 1-Series (новото поколение, ориентирано към предното задвижане).
Или, казано накратко, това означава, че няма планове за М-конкурент на Golf GTI, Renault Megane RS и други мощни хечбеци с предно задвижване, като така остава M135i xDrive да се "бори" на най-ниското ниво с Mercedes-AMG A35, Audi S3 и Volkswagen Golf R.
"M135i xDrive е много атрактивен в сегмента, но ако човек наистина иска модел с голяма мощност, винаги ще предпочете M2. Това е най-харизматичният и чист модел, който имаме, и работим върху неговия приемник. Нямаме никаква причина да направим нещо различно по отношение на 1-Series", добави Флаш.
По време на фестивала шефът на М подразделението потвърди, че продажбите на новия малък и мощен флагман M2 CS, който наскоро бе уловен от папараци под прикритието на солиден камуфлаж, ще стартират в глобален мащаб около средата на 2020 г. В моделната гама той ще стои над наскоро пуснатия M2 Competition и ще се конкурира с Audi RS3 и AMG A45.
Както бе съобщено по-рано, BMW M няма план за версия на 1 Series, която да предлага мощности като при M2. "(M2 CS) е може би най-свежият и чист модел BMW M, който направихме от доста време насам. Той е феноменален и се кара като състезателен автомобил с регистрационни табели", добави Флаш.