IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda показа първия си електомобил

Кросоувърът изминава 200 километра и вече може да бъде поръчан

Mazda показа първия си електомобил

Първият изцяло електрически автомобил на Mazda се нарича МХ-30. На пръв поглед той изглежда като спортен кросоувър с две врати, но всъщност притежава дизайнерски коз в ръкава – задните врати се отварят срещуположно на движението в стила на спортния модел на марката RX-8.

Истинската новина е под капака – електромотор, който може да бъде намерен за първи път в продукт с емблемата на Mazda. За европейския пазар той ще бъде с мощност 106 кВт (144 к.с.). Акумулаторът е с капацитет от 35,5 кВт/ч и според цикъла WLTP ще могат да бъдат изминавани 200 километра. Звучи донякъде разочароващо, но Mazda посочва, че средният дневен пробег на Стария Континент е 48 километра.

Освен това Ясухиро Аояма, президент и главен изпълнителен директор на Mazda Motor Europe, допълни: „Като по-малък производител се концентрирахме върху електромобил, който изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството“.

Mazda MX-30

Дизайнът и удоволствието от шофирането очевидно са били в центъра на развойния процес. Mazda обещава много естествено и директно усещане при шофиране. Ниско монтираният акумулатор е част от общата структура, което подобрява здравината и позволява по-директно пътно поведение. Освен това познатата система за регулиране на динамиката G-Vectoring Control (GVC) е настроена по начин, по който да може да използва предимствата на електромотора по-добре и се нарича e-GVC Plus.

В салона са използвани екологични материали. Кожата е заместена от „вегански алтернативи“. Панелите на вратите са от рециклирана пластмаса, а детайли от свободно „плаващата“ централна конзола са от корк. Дизайнът вътре изглежда по-просторен, за което спомага и липсата на централна колона. Контролът на много от функциите е поет от седеминчовия чувствителен на допир екран.

Пазарният старт на МХ-30 в Европа е предвиден за втората половина на 2020 г. на цени от 33 900 евро. В дилърската мрежа на марката вече се приемат поръчки срещу 1000 евро капаро.

Снимки: Mazda

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 месеца )
    Барабар Петко с мъжете...
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Еее ( преди 3 месеца )
    Как материалите били некачествени като в 13 г. мазда няма никакво скърцане и тракане, а пък в мазда 6 2014 г. по павета и неравности не съм чул абсолютно никакви шумове и скърцания за разлика от други...
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Относно електрическата Мазда, мисля че 200км. пробег е някаква подигравка, да не говорим, че вероятно това е пробег при идеални условия а през зимата може и да е на половина.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не искам да ви влизам в спора , карах новата СХ5 2.2 175кс(по-силния мотор) и беше ОК. Това, което ми направи впечатление на тестовия автомобил е, че на 14 К км. пластмасите шумяха много по паветата на Цар Борис III. Иначе съм чувал само хубави неща за СХ5 доказана в годините като много здрава кола, мой приятел притежава такава, за 3г. 0 проблема, малко е шумна вътре и спирачките се износват прекалено бързо на 15К км. но е здрава.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    !!! ( преди 3 месеца )
    Как пък разбра от 5 снимки, че материалите на прототипа не са качествени и има проблем. Моля те пробвай с 3х500 символа. От две години карам СХ-5 и абсолютно нищо не скърца, корк няма никъде, а материалите са добро качество.
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    по добре да не бяха я показвали не знаех че ползват корк сподели къде се поставя и за какво явно не е за да се ползваркато буре за вино или зехтин
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Такуми Ташакиро ( преди 3 месеца )
    Поредният шоколад секънд хенд. Скай пасив.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Грешка, но разбирама. Качеството на материалите в интериора ИЗГЛЕЖДА добро, но всъщност всичко скърца, задържа петна, клати се и ако погледнеш, не е сглобено добре. Трябва да поживееш с Мазда, за да ги откриеш тези неща. Коркът е поредното доказателство за безхаберието на Мазда. Надали има по-неподходящ материал за автомобил.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Този модел има толкова проблеми, че 3х500 знака няма да ми стигнат да ги опиша. С едно изречение: Типична Мазда, в която всеки компонент е просто отбиване на номера, само че в случая постигат нови низини.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вече повечето нови електромобили ползват разположение на батерията като Тесла силата на Тесла е в икономичното и мощно задвижване