IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda показа първия си електомобил

Кросоувърът изминава 200 километра и вече може да бъде поръчан

Mazda показа първия си електомобил

Първият изцяло електрически автомобил на Mazda се нарича МХ-30. На пръв поглед той изглежда като спортен кросоувър с две врати, но всъщност притежава дизайнерски коз в ръкава – задните врати се отварят срещуположно на движението в стила на спортния модел на марката RX-8.

Истинската новина е под капака – електромотор, който може да бъде намерен за първи път в продукт с емблемата на Mazda. За европейския пазар той ще бъде с мощност 106 кВт (144 к.с.). Акумулаторът е с капацитет от 35,5 кВт/ч и според цикъла WLTP ще могат да бъдат изминавани 200 километра. Звучи донякъде разочароващо, но Mazda посочва, че средният дневен пробег на Стария Континент е 48 километра.

Освен това Ясухиро Аояма, президент и главен изпълнителен директор на Mazda Motor Europe, допълни: „Като по-малък производител се концентрирахме върху електромобил, който изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството“.

Mazda MX-30

Дизайнът и удоволствието от шофирането очевидно са били в центъра на развойния процес. Mazda обещава много естествено и директно усещане при шофиране. Ниско монтираният акумулатор е част от общата структура, което подобрява здравината и позволява по-директно пътно поведение. Освен това познатата система за регулиране на динамиката G-Vectoring Control (GVC) е настроена по начин, по който да може да използва предимствата на електромотора по-добре и се нарича e-GVC Plus.

В салона са използвани екологични материали. Кожата е заместена от „вегански алтернативи“. Панелите на вратите са от рециклирана пластмаса, а детайли от свободно „плаващата“ централна конзола са от корк. Дизайнът вътре изглежда по-просторен, за което спомага и липсата на централна колона. Контролът на много от функциите е поет от седеминчовия чувствителен на допир екран.

Пазарният старт на МХ-30 в Европа е предвиден за втората половина на 2020 г. на цени от 33 900 евро. В дилърската мрежа на марката вече се приемат поръчки срещу 1000 евро капаро.

Снимки: Mazda

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Барабар Петко с мъжете...
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Еее ( преди 4 години )
    Как материалите били некачествени като в 13 г. мазда няма никакво скърцане и тракане, а пък в мазда 6 2014 г. по павета и неравности не съм чул абсолютно никакви шумове и скърцания за разлика от други...
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    !!! ( преди 4 години )
    Как пък разбра от 5 снимки, че материалите на прототипа не са качествени и има проблем. Моля те пробвай с 3х500 символа. От две години карам СХ-5 и абсолютно нищо не скърца, корк няма никъде, а материалите са добро качество.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    по добре да не бяха я показвали не знаех че ползват корк сподели къде се поставя и за какво явно не е за да се ползваркато буре за вино или зехтин
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Такуми Ташакиро ( преди 4 години )
    Поредният шоколад секънд хенд. Скай пасив.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 4 години )
    Грешка, но разбирама. Качеството на материалите в интериора ИЗГЛЕЖДА добро, но всъщност всичко скърца, задържа петна, клати се и ако погледнеш, не е сглобено добре. Трябва да поживееш с Мазда, за да ги откриеш тези неща. Коркът е поредното доказателство за безхаберието на Мазда. Надали има по-неподходящ материал за автомобил.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Вече повечето нови електромобили ползват разположение на батерията като Тесла силата на Тесла е в икономичното и мощно задвижване
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Платформата на Tesla предлага неограничени възможности. На тази платформа могат да се построят абсолютно всякакви автомобили. Малки, големи, спортни, семейни, товарни..всичко. Има опции за предно, задно, или двойно задвижване. Има опция за лесни ъпгрейди на хардуера, включително и лесна смяна на батерията без да се разглабя колата. Все едно сменяш батерията на лаптоп или мобилен телефон. Има и опция батерията да се замени със горивни клетки и водород. Въобще помислено е за всичко.
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредното електрическо недоразумение! Единствено Тесла прави нещо смислено. Но странното защо другите не ползват същата концепция? Защо всички се опитват да открият нещо което вече е открито и е доказано като най добро?Тесла S безспорно има най добрата платформа и по добра просто няма как да се измисли защото всяко нещо много добре обмислено и е оптимизирано на макс. Като се почне от материалите и конструкцията и се стигне до разположението на батерията, мотора и всичко друго.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството. Дори и според Европейските заплати, не виждам как с цена от 35 000? е подходяща за 2-ра кола. За основна кола пак не става с тоя пробег 200км. Дано наистина я правят да отбият номера и да не са планирали реални продажби, че много са се излъгали.