Първият изцяло електрически автомобил на Mazda се нарича МХ-30. На пръв поглед той изглежда като спортен кросоувър с две врати, но всъщност притежава дизайнерски коз в ръкава – задните врати се отварят срещуположно на движението в стила на спортния модел на марката RX-8.
Истинската новина е под капака – електромотор, който може да бъде намерен за първи път в продукт с емблемата на Mazda. За европейския пазар той ще бъде с мощност 106 кВт (144 к.с.). Акумулаторът е с капацитет от 35,5 кВт/ч и според цикъла WLTP ще могат да бъдат изминавани 200 километра. Звучи донякъде разочароващо, но Mazda посочва, че средният дневен пробег на Стария Континент е 48 километра.
Освен това Ясухиро Аояма, президент и главен изпълнителен директор на Mazda Motor Europe, допълни: „Като по-малък производител се концентрирахме върху електромобил, който изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството“.
Дизайнът и удоволствието от шофирането очевидно са били в центъра на развойния процес. Mazda обещава много естествено и директно усещане при шофиране. Ниско монтираният акумулатор е част от общата структура, което подобрява здравината и позволява по-директно пътно поведение. Освен това познатата система за регулиране на динамиката G-Vectoring Control (GVC) е настроена по начин, по който да може да използва предимствата на електромотора по-добре и се нарича e-GVC Plus.
В салона са използвани екологични материали. Кожата е заместена от „вегански алтернативи“. Панелите на вратите са от рециклирана пластмаса, а детайли от свободно „плаващата“ централна конзола са от корк. Дизайнът вътре изглежда по-просторен, за което спомага и липсата на централна колона. Контролът на много от функциите е поет от седеминчовия чувствителен на допир екран.
Пазарният старт на МХ-30 в Европа е предвиден за втората половина на 2020 г. на цени от 33 900 евро. В дилърската мрежа на марката вече се приемат поръчки срещу 1000 евро капаро.
Снимки: Mazda
Вижте още снимки в галерията: