Британската консултантска агенция Interbrand състави поредната си класация на най-скъпите марки в света. В ранглистата за 2019 г. влизат 14 автомобилни компании. Най-голям ръст спрямо предходната година сред тях отбелязва Ferrari (+12 процента), а Kia е загубила 7 процента от стойността си.
Според Interbrand, Toyota отново е най-скъпият автомобилен бранд. Стойността на марката е оценена на 56,236 млрд. долара, което е с 5% повече в сравнение с миналата година. На второ и трето място са Mercedes-Benz и BMW. Немските марки са оценени съответно на 50,832 и 41,440 млрд. долара, като увеличението на стойността им спрямо 2018 г. е 5 и 1 процент. Volkswagen струва 12,921 млрд. долара, а Land Rover - едва 5,855 млрд.
Най-голямата положителна промяна в стойността сред автомобилните марки показва Ferrari: увеличение с 12%, до 6 458 милиарда долара. Аутсайдери в класацията пък са Kia (-7%), Nissan и Land Rover (спад от по 6%).
Победител в класацията Best Global Brands 2019 е американската корпорация Apple, която е оценена на 234,241 млрд. долара. Челната тройка се допълва от Google (167,713 млрд.) и Amazon (125,263 млрд.). Пред Toyota и Mercedes-Benz, които заемат съответно 7-мо и 8-мо място в общата класация, са още Microsoft, Coca-Cola и Samsung, а преди 11-ата в рейтинга BMW са McDonald’s и Disney.