Списанието Forbd публикува ежегодния си рейтинг за най-скъпите марки в света. На първо място сред автомобилните брандове си остава Toyota, чиято стойност, по сметки на изданието, е 44,7 млрд. долара. За една година тя се е увеличила с 9%.
В общото класиране японският производител е на 9-а позиция, като се нарежда между анимационното студио Disney (47,5 млрд., +8%) и телекомуникационната компанията T&T (41,9 млрд., +14%). Освен Toyota, в Топ 100 на най-скъпите марки влизат още 11 автомобилни компании.
На 13-о място в класирането е Mercedes-Benz – 34,4 млрд. долара (+18% в сравнение с миналата година), а на 20-о е BMW – 31,4 млрд. (+9%). Компанията Honda е на 24-о място (25,5 млрд., +6%), а в първата петица сред автомобилните марки влиза и Audi, която заема общо 37-а позиция с 14,8 млрд. (+5%).
Най-скъпите автомобилни брандове за 2018 г.
В първата графа е класирането сред автомобилните марки и съответно мястото в общото класиране. В третата е стойността на бранда в милиарди щатски долари според Forbes, а в четвъртата - разликата в сравнение с 2017 г.
В общото класиране на Forbs за най-скъпи марки начело е Apple, която се оценява ва 182,8 млрд. долара. В първата петица влизат още Google, Microsoft, Facebook и Amazon.
Снимка: Toyota