Специалистите от Brand Finance публикуваха своята класация Global 500 за най-скъпите марки в света. В нея отново влизат автомобилни брандове, като прави впечатление, че за 1 година те са поскъпнали значително.
Както и през миналата година, начело сред автомобилните марки е Mercedes-Benz, който е оценен на 60,35 млрд. щатски долара. Германският производител е поскъпнал с 12,5 млрд. само за година, като се нарежда на 13-а позиция в общото класиране.
На второ място е компанията Toyota, която е оценена на 52,3 млрд. долара. Японската марка е увеличила стойността си с над 9 млрд. долара за година, но в общата класация пада с две позиции и вече е 17-а.
Volkswagen влиза в Топ 3 на автомобилните брандове, като измества оттам BMW. Немската марка е оценена на 41,7 млрд, докато баварците – на 40,5 млрд. долара. В първата петица попада и Porsche – 29,34 млрд. долара, като преди година производителят на спортни коли беше на 8-о място.
Останалите автомобилни марки в Топ 10 са Mitsubishi (26,563 млд.), Honda (25,744 млрд.), Hyundai (20,721 млрд.), Audi (19,638 млрд.) и Nissan (18 753 млрд. долара). При тях Audi влиза в първата десетка, след като преди година беше на 11-о място, докато Nissan се смъква от 7-а на 10-а позиция.
Експертите от Brand Finance определиха и най-силния бранд на планетата, като това е Ferrari. В случая се анализира не само стойността на марката и нейните финансовите показатели, но и нивото на инвестиции, ефективността на бизнеса, скоростта на развитие и др. В момента Ferrari е оценен на 8,3 млрд. долара.
Що се касае до общото класиране, лидери в него отново за високотехнологични компании. В първата тройка пак влизат Amazon (187,9 млрд.), Apple (153,6 млрд.)и Google (142,7 млрд. долара).
Снимка: Mercedes-Benz