Компанията Volvo показа първия си електрически модел. Това е кросоувърът XC40 Recharge, който се оказва не само електромобил, но и концепция за бъдещето.
Под бранда Recharge шведите планират да пуснат цяла гама електрифицирани и изцяло електрически автомобили. Идеята на Volvo е през следващите 5 години на пазара да излиза по един модел на ток на всеки 12 месеца, а хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа (плъг-ин), още през 2020 г. трябва да достигнат 20% от общите продажби на марката.
Голямата цел пред скандинавския производител е половината от производството през 2025 г. да бъде на електрифицирани модели. А след още 15 години Volvo марката трябва да бъде напълно неутрална по отношение на околната среда, тоест всички нейни модели по това време ще бъдат на ток.
Заради всичко това шведите стартират нова програма от следващата година, като всеки участник в нея ще трябва да влезе на сайта на Volvo и да отговори на въпроса - иска ли да си купи автомобил на марката, който се зарежда от мрежата? От компанията обещават на съгласилите се специални финансови бонуси и поощрения, като например заплащане на електроенергията, която използват за зареждане на своите автомобили.
Що се касае до самият електрически кросоувър XC40, който Volvo показа, то за него подробностите не са кой знае колко. Моделът е получил два електромотора - по един на всяка ос, като те съвкупно развиват мощност от 408 к.с. Пробегът с едно зареждане на батериите е 400 км., като при използването на високоволтов терминал за 40 минути акумулаторите може да се напълнят до 80%
При кросоувъра дебютира и новата мултимедийна система Android, която е първа от този тип за марката Volvo. Тя е напълно интегрирана в системата Volvo On Call, като ще осигури на водачите на шведските електромобили и хибриди достъп до най-новите онлайн-сервизи.
Още снимки - вижте в галерията.
Снимки: Volvo