С какво е прочута японската компания Toyota? С това, че автомобилите й са много надеждни, а Prius стана първият масов хибрид. Както и с това, че навремето правеше доста готини коли. Тук обаче няма да стане дума за това, което "преди години беше по-добре". Тъй като инженерите на Toyota създадоха няколко малко забележими иновации, които сега се използват широко в автомобилната индустрия. Именно за тях ще стане дума в галерията.
Интеркулер с водно охлаждане
Използването на турбокомпресор значително увеличава мощността на двигателя. Той компресира въздуха, увеличавайки плътността му, така че повече въздух попада в цилиндъра. Въздухът обаче се загрява както от компресията, така и от близостта на "горещата" част на турбокомпресора. Поради нагряването налягането спада. Това води до простото правило: "Колкото е по-студен въздухът, толкова повече мощност". Ако въздухът се загрява, а това не ни е нужно, трябва да се охлади. Въздушните интеркулери започнаха да се използват на автомобили с турбокомпресор още през 70-те г. А първият в света воден интеркулер бе инсталиран на двигателя M-TEU на Toyota Soarer Z10. Това помогна значително да се увеличи ефективността и съответно да се увеличи мощността на двигателя, която беше 160 к.с. - доста добър показател за онези години.
Използването на турбокомпресор значително увеличава мощността на двигателя. Той компресира въздуха, увеличавайки плътността му, така че повече въздух попада в цилиндъра. Въздухът обаче се загрява както от компресията, така и от близостта на "горещата" част на турбокомпресора. Поради нагряването налягането спада. Това води до простото правило: "Колкото е по-студен въздухът, толкова повече мощност". Ако въздухът се загрява, а това не ни е нужно, трябва да се охлади. Въздушните интеркулери започнаха да се използват на автомобили с турбокомпресор още през 70-те г. А първият в света воден интеркулер бе инсталиран на двигателя M-TEU на Toyota Soarer Z10. Това помогна значително да се увеличи ефективността и съответно да се увеличи мощността на двигателя, която беше 160 к.с. - доста добър показател за онези години.