IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Brutus, който иска да убие шофьора си

Експерименталният автомобил е с мощност 750 к.с. и от двигателя му излизат пламъци

Brutus, който иска да убие шофьора си

След Първата световна война много самолетни двигатели остават ненужни, тъй като Германия няма право да притежава самолети. Това е моментът, който английските почитатели на моторния спорт очакват.

На Brooklands, най-старата състезателна писта в света, два от завоите са с наклон и мощността е от първостепенно значение. И какво по-лесно от това да монтираш самолетен двигател в стара каросерия и да го използваш за състезателни цели? На завоите с наклон спирачките не са толкова важни и затова ръчната е достатъчна.

Brutus

Основата на експерименталния автомобил Brutus, създаден между 1998 и 2006 г. по подобие на моделите, стартирали на Brooklands, е шаси с верижно задвижване от 1907 г. Върху него е монтиран 12-цилиндров двигател от BMW с обем от близо 47 литра.

Brutus

Техническа особеност на самолетния двигател BMW VI са шестте главни и допълнителни мотовилки, които са били много модерни по онова време, защото са спестявали пространство и тегло. Поради различната дължина на мотовилките цилиндрите от дясната страна са с работен обем от 4 литра, а срещуположните – с 3,82. Общият работен обем е 46,92 литра. Според BMW продължителната мощност е 550 к.с. при 1530 оборота в минута, а за кратко тя може да достигне 750 к.с. при 1700 оборота в минута.

Brutus

В Първата световна война двигателят е служил за задвижване на тежки самолетоносачи и до 30-те години е бил в употреба, включително в самолет-амфибия. Предавателната кутия е с три предавки, а мощността е предавана към задния мост с верига. Спирачките са само на задните колела.
Автомобилът не притежава и разделителна стена. Шофьорът седи зад двигателя, чиито движещи се части, например маховикът, са отделени само с една решетка от седалката му. Така той е изложен безмилостно на струите от горещ въздух от двигателя и евентуалните течове на двигателя.

Brutus

Опитите да изпече жив своя шофьор, както Брут участва в убийството на Юлий Цезар, правят Brutus най-опасния автомобил в света. През 2007 г. на високоскоростния овал на тестовата писта на Bosch с двата завоя с наклон в Боксберг, Германия, уелсецът Роджър Колинс постига скорост от 200 км/ч. Друг освен него не се е осмелявал да опита.

Снимки: Музей на техниката Sinnsheim

0 от 500