IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво се крие зад цифрите при моделите на Peugeot

Кураторът на музей на френската марка опровергава популярна градска легенда

Какво се крие зад цифрите при моделите на Peugeot

Запалените фенове на автомобилните марки познават добре историята им, както и тези на логата на компаниите производителки. Има обаче и не малко митове и легенди по тези въпроси. Наскоро BMW дори пусна специално видео, в което опровергава вкоренения мит, че логото на марката изобразява витло на самолет. Peugeot също има свои легенди, които обаче не отговарят на действителността.

Френското издание на Motor1 публикува интервю с куратора на музея L'Aventure Peugeot. В него той разказва как са се появили цифровите индекси вместо имената върху колите на марката. Популярната градска легенда гласи, че нулата по средата е била вмъкната, за да скрие дупката за манивелата за стартирането на двигателя.

Според експерта обаче, "всичко започна с Peugeot 201, където индексът означаваше 201-ият проект на марката". Оттогава Peugeot остави тези обозначения за моделната си гама, като първата цифра показва размера на автомобила. Така 401 бе по-голям от 301 и особено от 201. За съвременните модели това също е актуално.

Peugeot 508

Последната цифра обозначава поколението. Тоест, Peugeot 308 е осмото поколение автомобили от третия размер, което започна с 301. Това е проста и логична система, за разлика от много други автомобилни производители.

А нулата по средата? Тя означава само връзка между размера на автомобила и поколението. В крайна сметка, нулата в "имената" на моделите на Peugeot, се появи в онези дни, когато автомобилите вече нямаха нужда да бъдат стартирани с манивела.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Владимир ( преди 1 седмица )
    Петър,аз коментиртам статията,не изторията!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нулата прави нещата по-благозвучни и лесни за казване на френски. 208 вместо 28
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Спорно ми е малко колко последната цифра е поколението на модела. 108 / 208 / 308 / 508 вече излизат второ поколение (не фейс лифт). Дефакто трябваше да са х09. По скоро ще запазат х08 и ще вадят нови модели под това "име". Както 3 / 5 / 7 на БМВ или А1/2/3/4/5/6... или Порше си прави 911 от години. А 301 се появи след 308, като идеята му е да се продава на пазари като България, Румъния, Близкия Изток, северна Африка и други "бананови" държави.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Веско ( преди 1 седмица )
    Друг път, че нулата се появила след края на манивелите ;)
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 1 седмица )
    Владимир, май трябва да прочетете историята на 309 и тогава да казвате дали статията е смешна, или не.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Владимир ( преди 1 седмица )
    А пежо 309 е 9-то поколение? Поредната смешна статия!