Не бърка само този, който не прави нищо, но някои решения могат да се превърнат в истинска катастрофа. Всеки автомобил, дори да е в идеално състояние и да стои на едно място, представлява опасност. А какво да кажем за машини, в чиято конструкция са допуснати неточности. Ето 5 такива случая.
Във всеки съвременен автомобил с автоматична трансмисия има последователност при преместване на лоста и съответно фиксиране. Това обаче не винаги е било така и ако формулата P-R-N-D е призната от всички още преди 40 години, то необходимостта от фиксатора често е поставяна под въпрос. Този детайл отсъства при автоматичните скоростни кутии на Ford (C-3, C-4, C-6), FMX и JATCO. И заради това се стига до повече от 6000 инцидента с 98 загинали и над 1700 ранени.
В случая скоростният лост може самостоятелно да се премести от позиция P (паркинг) на R (задна скорост). И ако ръчната спирачка не е поставена, машината потегля сама. И тъй като производителят няма как да смени или модернизира около 40 млн. кутии, той взима "гениално" решение за справяне с проблема. На всички собственици са пратени стикери с предупреждение, както и с упътване какво трябва да направят. А именно - когато лостът е поставен в позиция P, първо да се активира ръчната спирачка, а едва след това да се загаси двигателя.