IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru се сбогува с легендарния мотор EJ20

Двигателят се задържа в производство в продължение на 30 години

Subaru се сбогува с легендарния мотор EJ20

Японският производител Subaru се сбогува с легендарния си двигател EJ20, който се произвежда в продължение на 30 години. В негова чест компанията ще представи на автосалона в Токио лимитирана версия на модела WRX STI с приставка EJ20 Final Edition.

От този автомобил ще бъдат произведени 555 единици в традиционната синя окраска на каросерията със златни джанти BBS. Бройката не е избрана случайно - през 90-те години рали-колите на Subaru се състезаваха с надпис с това число, тъй като спонсор на тима беше производителят на цигари State Express 555.

Subaru EJ20

Четирицилиндровият "боксер" EJ20 с работен обем 2,0 литра беше тестван при първото поколение на Subaru Legacy. Експериментът се оказа сполучлив и през годините този двигател получи множество модификации. Производителят експериментираше както с работни обем, така и с мощността.

В наши единственият модел на Subaru с този мотор е суперседанът WRX STI, предназначен за пазара в Япония. При него двигателят развива 308 к.с. На други пазара под капака на същия модел е поставен 2,5-литровият EJ25, чийто жизнен път също ще приключи съвсем скоро.

Subaru EJ20

Автомобилите от специалната серия ще получат специална емблема на двигателя, както и червен детайл на задната броня. Срещу доплащане се предлагат и спортни седалки Recaro. Поръчки за "прощалното" WRX STI ще се приемат до края на годината, а колите ще бъдат доставени на клиентите през март 2020 г.

Снимки: Subaru

0 от 500