IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-бързият Mercedes-Benz W140 в света

Моделът 600 SEL KO860 е създаден от унгарци по поръчка на богаташ

Най-бързият Mercedes-Benz W140 в света

Когато става въпрос за модифицирани версии на легендарния Mercedes-Benz S-Klasse W140, винаги е любопитно. И не става въпрос за някой AMG или Brabus, а за нещо много по-екзотично. Този автомобил, който изглежда не толкова различен от стандартния, е създаден по специална поръчка на един богат клиент от унгарското тунинг студио KO Motors.

Тунерите са го нарекли Mercedes-Benz 600 SEL KO860 и смело твърдят, че е най-бързият W140 в света. Може и да е вярно, защото под капака му е инсталиран 6-литров битурбо V12 двигател (същият може да се намери в CL65, S65 и G65 AMG), чиято мощност е увеличена до 858 к.с., а максималният въртящ момент - 1190 Нм. Всъщност това е CL65 AMG, маскиран като W140.

Mercedes-Benz 600 SEL KO860

Едно от изискванията на клиента е липсата на сериозни външни разлики от заводския W140. Въпреки това такива има, макар и да не се набиват на очи. Окачването, например, е намалено с 5 мм, появяват се джанти с пет спици от AMG, през които надничат червените съпорти на модифицираната спирачна система Brembo. Друга разлика е напълно персонализирана изпускателна система с четири основни изпускателни тръби и пета, поставена по средата. Това означава, че с натискане на един бутон автомобилът започва да ръмжи като див звяр.

Mercedes-Benz 600 SEL KO860

Всеки, който се е сблъсквал с ремонт или тунинг на W140, знае колко сложна е електрониката, която превръща дори най-простите задачи в практически невъзможни. А сега си представете какво би било да инсталирате двигател от по-модерно поколение C215 в по-стар W140? Доста по-късната CAN-bus система на голямото купе работи изцяло на принципа за предаване на цифрова информация на ленти, в краищата на които има компютри, способни да обработват данни (код). А при по-старата, системите са смесени: CAN-bus с традиционната. Това са два, почти несъвместими свята, особено на това ниво на сложност.

Mercedes-Benz 600 SEL KO860

В допълнение, KO860 има кормилна рейка с пиньон от по-нови модели, както и някои недостъпни през 90-те години електронни системи, например ESP (той се деактивира чрез бутон на централната конзола с череп и кръстосани кости, като пиратско знаме). Освен това са монтирани 9 радиатора, които охлаждат всичко - от двигателя до хидроусилвателя. Скоростната кутия е от CL65, но по-голямата част й е допълнително подсилена. Направени са и нови задни полуоски.

В крайна сметка създаването на автомобила отнема 9 месеца, колкото една бременност. Общо 12 души работят върху модела. След като KO860 е готова, колата е качена на товарен самолет и изпратена на клиента. Преди това обаче уникалният екземпляр е тестван на летище край Будапеща. Ускорението от 50 до 100 км/ч става за 5 сек, от 50 до 250 км/ч - за 13 сек, а още по-яко е времето от 100 до 200 км/ч - едва 6 секунди.

Още снимки: в галерията по-горе

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 5 дни )
    Най-добрият луксозен седан за времето си. Следващите W220 и W221 бяха истинско разочарование по ред причини, за които тук няма място да се коментират подробно. Тези, които се интересуват, знаят за какво става въпрос. От настоящата генерация нямам впечатления, но
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Автодиагностика от Т ( преди 3 седмици )
    Много добър екземпляр най-здравия модел на Mercedes, супер возия и в същото време уникална бизнес визия.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Касиер ( преди 3 седмици )
    Г-н Георгиев, дължите 120 лв. за анализа. По отношение на тревожните белези, гостът още не е препоръчал терапия.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    И.Георгиев, писане с големи букви значи крещене в нета. Крясъкът не е аргумент. По-скоро издава слабост, фиксация, дори във Вашия случай се забелязва някакво вманиачаване. Използване на "най", "никога повече", "без аналог" е тревожен белег. Субективното Ви мнение и субективната емоция имат стойност само за Вас. Аз пък познавам доста горди притежатели и фенове на марката, които заявяват твърдо убеждение, че производството на "истински" мерцедеси прекратява през 1991 г. Дали е съвпадение, че W140
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Иво Георгиев ( преди 3 седмици )
    ГОРД СОБСТВЕНИК СЪМ НА ДВА АВТОМОБИЛА W140 - S 320 И S 500. НАЙ-ЗДРАВАТА, НАЙ-СИГУРНАТА, НАЙ-СТАБИЛНАТА КОЛА/ЛИМУЗИНА, ПРОИЗВЕЖДАНА НЯКОГА В СВЕТА! НИКОЙ И НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА НАПРАВИ ТОЛКОВА ЗДРАВ И НАДЕЖДЕН АВТОМОБИЛ! ЛИЧНО ЗА МЕН S-CLASS W140 Е СИМВОЛ НА КАЧЕСТВО, ЗДРАВИНА И КОМФОРТ БЕЗ АНАЛОГ!
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Убедиха ни, успешно е решено тежко техническо предизвикателство. Защо представят резултата с тези екзотични ускорения?! Очевидно, тежка и луксозна лимозина няма да с е представи добре на 0-100 и 1/4 миля, но запознатите ще оценят по достойнство. Смисълът на цялото усилие малко тъне в мъгла?! Изглежда човек с много пари възнамерява да си прави шегички с хлапета, които карат наточени пръчки. Е, мога и друго да измисля, но съотношението разход към резултат е много спорно.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    asd ( преди 3 седмици )
    Времената за ускорение са неточно преведени.