IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-бързият Mercedes-Benz W140 в света

Моделът 600 SEL KO860 е създаден от унгарци по поръчка на богаташ

Когато става въпрос за модифицирани версии на легендарния Mercedes-Benz S-Klasse W140, винаги е любопитно. При това тук ще говорим не за някой AMG или Brabus, а за нещо много по-екзотично. Този автомобил, който изглежда не толкова различен от стандартния, е създаден по специална поръчка на един богат клиент от унгарското тунинг студио KO Motors.
 
 
Mercedes W140
 
 
Тунерите са го нарекли Mercedes-Benz 600 SEL KO860 и смело твърдят, че е най-бързият W140 в света. Може и да е вярно, защото под капака му е инсталиран 6-литров битурбо V12 двигател (същият може да се намери в CL65, S65 и G65 AMG), чиято мощност е увеличена до 860 к.с., а максималният въртящ момент - 1190 Нм. Всъщност това е CL65 AMG, маскиран като W140.
  
  
Mercedes-Benz 600 SEL KO860
  
  
Едно от изискванията на клиента е липсата на сериозни външни разлики от заводския W140. Въпреки това такива има, макар и да не се набиват на очи. Окачването например е намалено с 5 мм, появяват се джанти с пет спици от AMG, през които надничат червените апарати на модифицираната спирачна система Brembo. Друга разлика е напълно персонализирана изпускателна система с четири основни тръби и пета, поставена по средата. Това означава, че с натискане на един бутон автомобилът започва да ръмжи като див звяр.
     
     
Mercedes-Benz 600 SEL KO860
  
  
Всеки, който се е сблъсквал с ремонт или тунинг на W140, знае колко сложна е електрониката, която превръща дори най-простите задачи в практически невъзможни. А сега си представете какво би било да инсталирате двигател от по-модерно поколение C215 в по-стар W140? Доста по-късната CAN-bus система на голямото купе работи изцяло на принципа за предаване на цифрова информация към компютри, които обработват код. При W140 обаче говорим за технология от отминала епоха. Съчетаването на двете е висше ниво на сложност.
  
  
Mercedes-Benz 600 SEL KO860
  
   
В допълнение, KO860 има кормилна рейка с пиньон от по-нови модели, както и някои недостъпни през 90-те години електронни системи, например ESP (тя се деактивира чрез бутон на централната конзола с череп и кръстосани кости, като пиратско знаме). Освен това са монтирани 9 радиатора, които охлаждат всичко - от двигателя до хидроусилвателя. Скоростната кутия е от CL65, но по-голямата част й е допълнително подсилена. Направени са и нови задни полуоски.
 
 
Още снимки на удивителната машина вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
 
В крайна сметка създаването на автомобила отнема 9 месеца, колкото една бременност. Общо 12 души работят върху модела. След като KO860 е готова, колата е качена на товарен самолет и изпратена на клиента. Преди това обаче уникалният екземпляр е тестван на летище край Будапеща. Ускорението от 50 до 150 км/ч става за 5 сек, от 50 до 250 км/ч - за 13 сек, а още по-яко е времето от 100 до 200 км/ч - едва 6 секунди, по-бързо от McLaren F1 и от Pagani Zonda F.

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От 50 до 100 км в час за 5 секунди ????!!!!!Тоя Мерцедес ще го изпревари и каруца без кон....Преди да качите нещо , проверявайте какво пишете!!!
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Радев ( преди 4 години )
    Най-добрият луксозен седан за времето си. Следващите W220 и W221 бяха истинско разочарование по ред причини, за които тук няма място да се коментират подробно. Тези, които се интересуват, знаят за какво става въпрос. От настоящата генерация нямам впечатления, но
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Автодиагностика от Т ( преди 4 години )
    Много добър екземпляр най-здравия модел на Mercedes, супер возия и в същото време уникална бизнес визия.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Касиер ( преди 4 години )
    Г-н Георгиев, дължите 120 лв. за анализа. По отношение на тревожните белези, гостът още не е препоръчал терапия.
  • #4
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    И.Георгиев, писане с големи букви значи крещене в нета. Крясъкът не е аргумент. По-скоро издава слабост, фиксация, дори във Вашия случай се забелязва някакво вманиачаване. Използване на "най", "никога повече", "без аналог" е тревожен белег. Субективното Ви мнение и субективната емоция имат стойност само за Вас. Аз пък познавам доста горди притежатели и фенове на марката, които заявяват твърдо убеждение, че производството на "истински" мерцедеси прекратява през 1991 г. Дали е съвпадение, че W140
  • #3
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Иво Георгиев ( преди 4 години )
    ГОРД СОБСТВЕНИК СЪМ НА ДВА АВТОМОБИЛА W140 - S 320 И S 500.НАЙ-ЗДРАВАТА, НАЙ-СИГУРНАТА, НАЙ-СТАБИЛНАТА КОЛА/ЛИМУЗИНА, ПРОИЗВЕЖДАНА НЯКОГА В СВЕТА! НИКОЙ И НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА НАПРАВИ ТОЛКОВА ЗДРАВ И НАДЕЖДЕН АВТОМОБИЛ! ЛИЧНО ЗА МЕН S-CLASS W140 Е СИМВОЛ НА КАЧЕСТВО, ЗДРАВИНА И КОМФОРТ БЕЗ АНАЛОГ!
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    Убедиха ни, успешно е решено тежко техническо предизвикателство. Защо представят резултата с тези екзотични ускорения?! Очевидно, тежка и луксозна лимозина няма да с е представи добре на 0-100 и 1/4 миля, но запознатите ще оценят по достойнство. Смисълът на цялото усилие малко тъне в мъгла?! Изглежда човек с много пари възнамерява да си прави шегички с хлапета, които карат наточени пръчки. Е, мога и друго да измисля, но съотношението разход към резултат е много спорно.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    asd ( преди 4 години )
    Времената за ускорение са неточно преведени.