Когато става въпрос за модифицирани версии на легендарния Mercedes-Benz S-Klasse W140, винаги е любопитно. При това тук ще говорим не за някой AMG или Brabus, а за нещо много по-екзотично. Този автомобил, който изглежда не толкова различен от стандартния, е създаден по специална поръчка на един богат клиент от унгарското тунинг студио KO Motors.
Тунерите са го нарекли Mercedes-Benz 600 SEL KO860 и смело твърдят, че е най-бързият W140 в света. Може и да е вярно, защото под капака му е инсталиран 6-литров битурбо V12 двигател (същият може да се намери в CL65, S65 и G65 AMG), чиято мощност е увеличена до 860 к.с., а максималният въртящ момент - 1190 Нм. Всъщност това е CL65 AMG, маскиран като W140.
Едно от изискванията на клиента е липсата на сериозни външни разлики от заводския W140. Въпреки това такива има, макар и да не се набиват на очи. Окачването например е намалено с 5 мм, появяват се джанти с пет спици от AMG, през които надничат червените апарати на модифицираната спирачна система Brembo. Друга разлика е напълно персонализирана изпускателна система с четири основни тръби и пета, поставена по средата. Това означава, че с натискане на един бутон автомобилът започва да ръмжи като див звяр.
Всеки, който се е сблъсквал с ремонт или тунинг на W140, знае колко сложна е електрониката, която превръща дори най-простите задачи в практически невъзможни. А сега си представете какво би било да инсталирате двигател от по-модерно поколение C215 в по-стар W140? Доста по-късната CAN-bus система на голямото купе работи изцяло на принципа за предаване на цифрова информация към компютри, които обработват код. При W140 обаче говорим за технология от отминала епоха. Съчетаването на двете е висше ниво на сложност.
В допълнение, KO860 има кормилна рейка с пиньон от по-нови модели, както и някои недостъпни през 90-те години електронни системи, например ESP (тя се деактивира чрез бутон на централната конзола с череп и кръстосани кости, като пиратско знаме). Освен това са монтирани 9 радиатора, които охлаждат всичко - от двигателя до хидроусилвателя. Скоростната кутия е от CL65, но по-голямата част й е допълнително подсилена. Направени са и нови задни полуоски.
Още снимки на удивителната машина вижте в ГАЛЕРИЯТА:
В крайна сметка създаването на автомобила отнема 9 месеца, колкото една бременност. Общо 12 души работят върху модела. След като KO860 е готова, колата е качена на товарен самолет и изпратена на клиента. Преди това обаче уникалният екземпляр е тестван на летище край Будапеща. Ускорението от 50 до 150 км/ч става за 5 сек, от 50 до 250 км/ч - за 13 сек, а още по-яко е времето от 100 до 200 км/ч - едва 6 секунди, по-бързо от McLaren F1 и от Pagani Zonda F.