IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички семейни автомобили ли са подходящи за 3 малки деца?

Тестът на ÖAMTC издържаха само 4 от общо 18 проверени модела

Всички семейни автомобили ли са подходящи за 3 малки деца?

Голяма част от леките коли на пазара могат да превозват петима възрастни, което ги прави подходящи за "семеен автомобил". Какво обаче се получава, ако имате три малки деца, които трябва да седят в правилно монтирани и обезопасени столчета по време на пътуване?

Отговор на този въпрос дава австрийският автомобилен и мотоциклетен клуб ÖAMTC, в който членуват на 2 милиона души. Той редовно проверя семейните автомобили за годността на техните детски седалки. През тази година са тествани 18 различни модела, като едва 4 от тях покриха всички изисквания.

А всъщност 3 от тези 4 коли са почти идентични - това са Citroen Berlingo, Opel Combo и Peugeot Rifter, които имат странични плъзгащи се врати. Към тях се присъединява и новият кросоувър Citroen C5 Aircross. Останалите автомобили в теста на ÖAMTC позволяват инсталирането на детско столче на средната задна седалка, като причината за това е липсата на достатъчно място.

Австрийците са тествали само автомобили, моделна година 2019:  Audi Q3, Citroen Berlingo, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Honda CR-V Hybrid, Hyundai Kona, Mercedes A180, Mercedes B200, Nissan Leaf, Opel Combo Life, Opel Grandland X, Peugeot Rifter Pure Tech, Peugeot 508 SW, Renault Kadjar, Seat Tarraco, Toyota Corolla Touring, Toyota RAV4 и Volvo V60 T6.

"Ако имате избор, за предпочитане е да инсталиране детските столчета на външните задни седалки. Това работи добре при модели като Honda CR-V и Opel Grandland", разкрива главният техник на ÖAMTC Щефан Кербел. Той допълва, че 12 от проверените превозни средства получават оценка "добър".

Със "задоволителен" са оценени Mercedes B200, Nissan Leaf и Renault Kadjar, като проблемът при тях е малкото пространство или късата дължина на предпазния колан.

Снимка: ÖAMTC

0 от 500