fallback

Защо е необходима 9-степенна трансмисия?

В основата на появата й са новите екологични стандарти в Европа

Съвсем неотдавна започна преходът към 8-степенни автоматични трансмисии. Производителите твърдят, че този вариант е най-икономичният. Сега обаче западните медии от време на време пишат, че тези скоростни кутии скоро ще бъдат заменени с 9-степенни. Заслужава си да разберем защо това е нужно.

В основата на необходимостта от увеличаване броя на степените е фактът, че в ЕС влязоха в сила нови екологични стандарти. Сега емисиите въглероден диоксид в атмосферата не трябва да надвишават 120 г/км, а бъдеще този показател трябва постепенно да бъде намален до 90 г/км. От техническа гледна точка това е възможно само, ако оборотите на двигателя са в диапазона 1500-2000. В много съвременни автомобили обаче този показател е много по-висока. И може да бъде намален само, ако се използва скоростна кутия с по-голям брой степени.

Това техническо решение дава най-добър резултат в условия на обикновено градско шофиране, където скоростта не надвишава 65-80 км/ч. Тестовете обаче показват, че извън града, освен ако водачът не се опитва да ускори до над 110 км/ч, 8-степенната трансмисия не позволява да се превиши зададеното число обороти. Проблемът е, че в Европа има и аутобани без ограничение на скоростта. Тогава, за постигане на нужния резултат е необходима 9-степенна трансмисия.

Пионер в тази област стана Mercedes-Benz. Компанията разработи 9-степенна трансмисия, наречена 9G-Tronic. Тя започна да се монтира на E350 BlueTec. Тестовете показаха, че в сравнение с подобни модели, оборудвани със 7-степенни трансмисии, разходът на гориво е значително намален, но само в градски условия. При извънградско шофиране забележима разлика не бе отчетена. КПД-то на новата трансмисия обаче е 92%, докато при предишното поколение не достигаше и 86%.

Впоследствие, с разработването на 9-степенна трансмисия се захвана и брандът Land Rover. Тъй като първоначално беше планирано тя да бъде монтирана на автомобили с напречно разположен двигател, марката успя да направи новите агрегати по-компактни. А извън града те показват дори по-добри резултати от немските.

Снимки: Mercedes-Benz и Land Rover

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Тия, които си мислят, че 10 безусловно е по-добре от 9 или 9 от 8, са същите, които си мислят, че 20 Мpx винаги е по-добре от 12.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    японците има доста добри причини да не се хвалят :D
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Статията се мъчи да внуши колко технологични са немците и как Магарцедес били пионери в 9 степения автоматик, а преди тях японците са вече на 10-степенен автомат и не се хвалят.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Хората му обясняват за Тесла, че не и трябва СК и че има показатели, които няма друг автомобил в света, а джендъра приказва има или няма печалба компанията. То бива да си умствено осакатен, но толкова не бива! А вурстовете, като всяка година тръбят какви сензационни печалби имат, защо не направят и те нещо подобно? А де! Що Тесла от 10 г.е само на пазара, а немците с голямата си история, с големият си имидж дишат праха на Тесла? Нали са голяма работа! Кой техен модел се доближава до Тесла?НЯМА!
  • #3
    110 ( преди 5 години )
    Не знам какво продават Тесла от 10години, но не е нормално никога да не са били на печалба. Като има писне на инвеститорите, гърмежа на балона ще обиколи света поне два пъти.
  • #2
    Едни мислят за транс ( преди 5 години )
    А други (Тесла) от 10 години продават електрически коли които нямат нужда от скорости. И досега след толкова много години нито една друга фирма не може да постигне техните параметри. А тесла вече разработва третото си поколение технологии със което новите им модели след 2021г. стандартно ще имат 900-1000км. пробег с едно зареждане. Спортния им модел пък ще е най бързия на планетата със ускорение 0-100 близко до това на болид от F1.Който може - произвежда. Другите само гледат и цъкат с ез ...
  • #1
    Владо ( преди 5 години )
    От 3 години Lexus LC500 е стандартно с 10-степенен автоматикКакво да говорим повече?!
fallback
Последни