fallback

Защо е необходима 9-степенна трансмисия?

В основата на появата й са новите екологични стандарти в Европа

Съвсем неотдавна започна преходът към 8-степенни автоматични трансмисии. Производителите твърдят, че този вариант е най-икономичният. Сега обаче западните медии от време на време пишат, че тези скоростни кутии скоро ще бъдат заменени с 9-степенни. Заслужава си да разберем защо това е нужно.

В основата на необходимостта от увеличаване броя на степените е фактът, че в ЕС влязоха в сила нови екологични стандарти. Сега емисиите въглероден диоксид в атмосферата не трябва да надвишават 120 г/км, а бъдеще този показател трябва постепенно да бъде намален до 90 г/км. От техническа гледна точка това е възможно само, ако оборотите на двигателя са в диапазона 1500-2000. В много съвременни автомобили обаче този показател е много по-висока. И може да бъде намален само, ако се използва скоростна кутия с по-голям брой степени.

Това техническо решение дава най-добър резултат в условия на обикновено градско шофиране, където скоростта не надвишава 65-80 км/ч. Тестовете обаче показват, че извън града, освен ако водачът не се опитва да ускори до над 110 км/ч, 8-степенната трансмисия не позволява да се превиши зададеното число обороти. Проблемът е, че в Европа има и аутобани без ограничение на скоростта. Тогава, за постигане на нужния резултат е необходима 9-степенна трансмисия.

Пионер в тази област стана Mercedes-Benz. Компанията разработи 9-степенна трансмисия, наречена 9G-Tronic. Тя започна да се монтира на E350 BlueTec. Тестовете показаха, че в сравнение с подобни модели, оборудвани със 7-степенни трансмисии, разходът на гориво е значително намален, но само в градски условия. При извънградско шофиране забележима разлика не бе отчетена. КПД-то на новата трансмисия обаче е 92%, докато при предишното поколение не достигаше и 86%.

Впоследствие, с разработването на 9-степенна трансмисия се захвана и брандът Land Rover. Тъй като първоначално беше планирано тя да бъде монтирана на автомобили с напречно разположен двигател, марката успя да направи новите агрегати по-компактни. А извън града те показват дори по-добри резултати от немските.

Снимки: Mercedes-Benz и Land Rover

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    *** изброява фирми за трансмисии, но умишлено не споменава най-големите Aisin, защото са Тойота, защото са японци и защото много надълбоко му бъркат на самочувствието, че не са любимите му немци. После пък бил скептичен към производители, които сами си ги произвеждат. Пълен невеж! Aisin са Тойота и сами си ги произвеждат. И не само това, ами са и най-големите в света и доставят трансмисии на почти всички автомобилни марки включително и немски. Много са зле горките със 100 млрд $ приходи.
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Понеже много е необходима скоростна кутия на електричките заради това Тесла ги шамаросва останалите без да има СК.А понеже немците много разбират нямат нито със, нито без СК. Имат там някакви смешни подобия на електрички, които НИКОЙ не ги купува и явно има защо. И германофилчето на форума разбира много от трансмисии и ръси мозъци на поразия. Интересното е, че точно това, което най-много му липсва, него раздава. Пълен лаик не само за автомобили и за трансмисии, но и за всичко. Дървен философ!
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    На един електродвигател не му трябва скоростна кутия защото в целия оборотен диапазон разполага с достатъчно въртящ момент. При ДВГ не е така защото има твърда характеристика , трансмисията е необходима , а колко степени е няма значение важни са предавателните числа. След 5та предавка просто автомобила се движи с постоянна скорост при по ниски обороти, което намалява разхода на гориво.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Много съм скептичен към автомобилни производители които сами си произвеждат ск. Кутии
  • #13
    JEEP ( преди 5 години )
    Интересният факт, който съм забелязал, е че при всички автомобили, които съм управлявал и притежавал, били те дизел, бензин, с турбо или без, 1.9 или 4.0 - при 90км/ч оборотомера е на 2000 оборота, изглежда е някакъв стандарт.
  • #12
    Drivetrain ( преди 5 години )
    А производителите на предавателни и други механизми определено са пионери в областта си. За пример мога да дам ZF, GKN, Magna PT (бившите Getrag). Те не произвеждат автомобили, нямат претенции към марката. Това са фирми с почти 100-годишна история и в момента снабдяват цял свят с продуктите си. И определено се справят доста добре. Те също така разработват задвижвания за електромобили, едно- и многостепенни, и определено си разбират от работата повече от Tesla, поради тясната си специализация.
  • #11
    Drivetrain ( преди 5 години )
    Първо, крадат автомобилостроителите. Не отделни фирми за производство на части и модули. Второ, електромобилите може и да нямат остра нужда от многостепенни кутии, но могат да извлекат сериозна полза от дву-, три- и четиристепенни кутии. Дори във Формула Е някои ел. болиди имат многостепенни кутии. Всички сериозни производители на електромеханични задвижвания инвестират в бъдеще с електро превозни средства с повече от 1 предавка.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Те немците направо си крадат! Не случайно си напълниха държавата с шведи, защото много си приличат по лъжите и кражбите. Лика-прилика са! Само цвета на кожата им е различен, но скоро и това ще се промени...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Мда, немците май бяха изкопирали нещо от някой си Антонов. Нали не бъркам?
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    #8 Да *** и тя причината е ясна на всички, които имат нещо под косата, а не като теб да му е празна главата. Хората не са самохвалковци и фуклювци, като немците. Манталитета им е съвсем различен. Вършат си работата, измислят, правят, внедряват,откриват,разработват и не се бият в гърдите. Немските копировачи използват скромността им и като откраднат нещо се мъчат да го представят,като тяхно и безмозъчните им фенове започват да вярват,че немеца е измислил всичко. Даже и го пишете във форума
fallback
Последни