IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повече за по-малко: тестваме новата Skoda Kamiq

Новият чешки кросоувър няма чара на Yeti, но пък компенсира с други неща (ВИДЕО)

Никак не е лесно да замениш някоя емблематична фигура.
Помислете си за Тop Gear без Джеръми Кларксън. Или за "Двама мъже и половина" без Чарли Шийн. Спомнете си опита на Queen да вземе за вокалист някой си Адам.
И горе-долу ще имате представа какво е новата Skoda Kamiq.
 


ТОВА Е ТРЕТАТА МАТРЬОШКА в новата вълна от чешки кросоувъри - с една педя по-къса от Кaroq и с половин метър под големия Kodiaq. Каmiq е за Skoda онова, което са T-Cross за Volkswagen и Arona за Seat. И това не е просто аналогия, защото трите коли ползват една и съща платформа.
За съжаление обаче Kamiq е и още нещо.

Това е всъщност наследникът на Yeti. А Skoda Yeti беше един от най-интересните и симпатични автомобили за последните 20 години. Докато тук, честно казано, интересните неща не са чак толкова много. Ако изключим идеята да сложат фаровете под дневните светлини.


Skoda Kamiq тест-драйв


ДИЗАЙНЪТ Е ЕФЕКТЕН И ни се струва, че няма бързо да омръзне. Преобърнатите светлини гарантират, че няма да го бъркате постоянно с нещо друго, какъвто е сучаят между Karoq и Kodiaq. Но въпреки това Kamiq няма чара и фънки излъчването на Yeti . Skoda заменя автомобила, който винаги изпъкваше сред тълпата, с най-обикновена пешка в растящата армия от малки SUV.


Skoda Kamiq тест-драйв

 
За щастие Kamiq има и един много силен коз: същия, който свикнахме да очакваме от всяка Skoda в последните десетилетия. Той дава повече за по-малко.

ПРЕДИ ВСИЧКО Е ДОСТА ПО-ПРАКТИЧЕН от всичките си конкуренти. С 8 сантиметра е по-дълъг от Аrona и с цели 11 - от Т-Cross, и това допълнително пространство е използвано добре. Задната седалка е напълно използваема и от хора над 4 години, а багажникът побира 400 литра - което е с една каса бира повече от Golf. Ако сгънете задните облегалки, ще вмести почти 1400 литра.


Skoda Kamiq тест-драйв


Интериорът също е по-привлекателен от този на Yeti. Седалките са удобни, шумоизолацията е на добро ниво. Таблото е почти едно към едно задигнато от Scala и изглежда модерно, макар и без излишен блясък. Kamiq получава всички последни писъци на електронните асистиращи системи. Може сам да си следва лентата, стига да има маркировка. Ще спре аварийно, ако засече опасност отпред или пък задаваща се отзад кола, когато излизате от паркинга. Даже можете да си говорите с него чрез новия гласов асистент, наречен Лаура. Примерно кажете й "Искам пица", и навигацията ще ви предложи адресите на най-близките италиански ресторанти.


Skoda Kamiq тест-драйв


НА ПЪТЯ KAMIQ E НАПЪЛНО компетентен, но не и вдъхновяващ. Управлението е директно и с достатъчно обратна връзка. Може и да има два-три кросоувъра, които се усещат по-динамични. Но нашият съвет е, ако искате динамика, просто да не си купувате кросоувър. Ако пък искате 4х4, погледнете по-нагоре в каталога на Skoda, защото тук такова не се предвижда.


Skoda Kamiq тест-драйв


За задвижването засега имате три възможни избора. Skoda запазва добрия стар 1.6 TDI в гамата, макар да очаква популярността му да спада. После идва еднолитровият турбобензин с три цилиндъра, който може да е с 95 или със 115 коня. По-късно тази година ще се появи и 1.5 TSI със 150 коня, който все още не е минал хомологация според новия тестов цикъл WLTP и затова не можахме да го изпробваме.


Skoda Kamiq тест-драйв


ОЧАКВАМЕ ОСНОВНАТА ТЕЖЕСТ тук да падне върху еднолитровия мотор - същия, който Аudi използва за А3. Първото поколение трицилиндрови агрегати звучеше, все едно буталата са пуснати в блендер. Но този е от второто и с удоволствие установихме, че работи гладко и достатъчно динамично. За по-добра икономия обаче от Skoda са заложили по-дълги предавки и на планински път ще ви се наложи доста да работите със скоростите. Алтернативата е седемстепенен DSG автоматик с двоен съединител.

 

Skoda Kamiq 1.0 TSI

115 к.с. максимална мощност

200 Нм максимален въртящ момент

194 км/ч максимална скорост

9.9 секунди 0-100 км/ч


Разбира се, и тук ще намерите дребните хитрини, с които толкова се гордее Skoda: скрит във вратата чадър, стъргалка за лед в капачката на резервоара, специално кошче за цапащи отпадъци, подвижно LED осветление за спешни случаи. Одобряваме и подвижните гумени предпазители на вратите, които ще ви предпазят да не одраскате друга кола на паркинга.


Skoda Kamiq тест-драйв


НАЙ-ПРИЯТНОТО Е, ЧЕ ВСИЧКО това ще дойде на наистина разумна цена. Още нямаме листата за България, но очакваме Kamiq да е със съвсем умерена надценка спрямо Scala - което означава малко над 30 хиляди лева за базовата бензинова версия.


Skoda Kamiq тест-драйв


За да обобщим, това е практичен, приятен на вид, нелош за каране семеен автомобил на относително достъпна цена. Вярно, бихме могли още дълго да се оплакваме, че няма характера на Yeti. Но всъщност малко бързаме да си приберем пицата.

Още снимки на новия Kamiq вижте в галерията:

0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Господина, написал статията (Томов) може би е добре да се пробва да си вади хляба с нещо друго. С това повърхностно ревю се вадят доста сериозни заключения. И от къде пък реши, че Камик е наследник на Йети. Никой от Шкода не го е споменавал. Всеки има право на мнение, но не мисля, че може да се изказваш просто така без да се аргументираш. Статията може би трябваше да бъде на тема "Защо изчезна Йети"
  • #20
    1 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    Никой не може да копира тоя дръгел, взел първа награда на автосалона в Исламабад, Пакистан.И най-грозният автомобил правен някога.Сега турският ръбозавър СН-Rна тойота се опитва да го догони..
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #19 за каква да я смятам според теб? Купил съм я, карам я от време на време и е чуден автомобил за града. Модела е 2018 г. По-икономична е от дизел. То и заради това няма такъв а само 2 бензинови двигателя.
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Колегата, дето смята Мицубиши Спейс Стар за "прекрасна малка количка", получава наградата за изказване на деня :)
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Сега погледнах и Джаз струва 31 590 лв.и не е чак толкова скъп за това което предлага. Той е от рода на мини ван и не е типична градска кола, а става за всичко къси и дълги преходи, както и да возиш много багаж. Малко по-малък е багажника от на шкодата, а е на същата цена. Ако трябваше да избирам между двете за тази цена бих взел Джаз.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Хондите всичките са скъпи без значение модела. Ама чак пък 2 класа автомобил да вземеш на същата цена, екстри и качество е пресилено.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Хонда Джаз изобщо знаеш ли какви пари е в каталога на Бултрако. За същите кинти вземаш 2 класа по горен автомобил.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Търсещ ( преди 5 години )
    Какъв ти е критерият за свестен градски, че си предпочел Сузуки? Кой модел си взел? Суифт? Имал съм. Прекрасна кола е наистина, но и други добри има. Ярис, Ярис Хибрид, Хонда Джас. Последната градска, която купих на жената нова от магазина е Мицубиши Спейс Стар. Невероятно добра количка и е супер икономична. 4-5 среден разход бензин дава до 6 зимата като 90% се кара градско. А вътре е много широка. 186 см съм висок и на всяко място се събирам и ми е удобно. Само багажника е малък.
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "нескопосано копие на Nissan Juke" :D медицината уж напредва, но явно недостатъчно
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Търсещ ( преди 5 години )
    За всеки влак си има пътници. Това не е универсална кола. Ако искате всичко от единственият ви нов автомобил, това не е за вас.Аз се убих да търся свестен градски автомобил под 4 метра, и до сега единственото свястно предложение е Сузуки. Жалко но факт.