Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

Този весел дребосък като нищо ще се окаже най-важният модел на корейците за Европа (ВИДЕО)

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

Отдавна се чудим кой ли е човекът, натоварен да измисля нови имена за моделите на Kia.

СПОМНЕТЕ СИ ЗА Cee-апостроф-d, за Sportage, който може да се произнася и като Спортáж, и като Спóртидж, и за горкото Picanto.
А сега към колекцията се присъединява и Stonic - автомобил, който неволно ни кара да си мислим за резенче лимон. И то не заради цвета му.

ШЕГАТА НАСТРАНА, НО ТАЗИ КОЛА като нищо може да се окаже най-важният модел на Kia за следващите години. Корейците позакъсняха с навлизането в толкова модния сегмент на градските кросоувъри, за който анализаторите твърдят, че ще е най-големият сегмент на европейския пазар през 2020 година.
Сега най-после Stonic идва като корейския коз срещу бестселъри като Renault Captur и Nissan Juke.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

"КОЛЕЛА" БЕ НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ на автомобила край Берлин, за да види точно колко силен коз е. И веднага можем да ви докладваме най-важното: Stonic се предлага с разноцветни покриви и шарени елементи по таблото.
Това е друга специфична особеност на най-малкия клас SUV: дизайнът им има несравнимо по-голямо значение от всички останали качества.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

В ТОВА ОТНОШЕНИЕ Stonic не търпи критики. Той е базиран изцяло върху суперминито Rio, но ни се струва доста по-зрял и завършен. Характерният тигров нос на предната решетка изглежда доста по- на място. Пропорциите са добре намерени, а изтънените светлини отлично подчертават покрива в контрастен цвят, ако прибегнете към такава опция.
Накратко, тази нова Kia има всичко необходимо, за да се бори с утвърдените конкуренти. Но също така има и няколко допълнителни коза, които те нямат.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

ПОНЕЖЕ ПОВЕЧЕТО мини-SUV са просто градски автомобилчета, вдигнати на кокили, те, нека се изразим деликатно, не предлагат особено удоволствие от шофирането. Stonic е едно от малкото изключения. Няколко корекции по окачването са го направили всъщност дори по-динамичен от по-ниското Rio. Тествахме способностите му върху едно изоставено летище, построено още от Хитлер, и сме приятно впечатлени. Воланът е малко по-лек, отколкото би ни се искало, и колата се накланя забележимо в по-острите завои. Но иначе е повратлива и пъргава, а окачването запазва сцепление дори когато започнете да вършите лудости.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

ДВИГАТЕЛИТЕ СА СЪЩИТЕ като в Рио, което означава три бензина и един дизел. Не успяхме да тестваме базовия 1.2 бензин, който очевидно е предвиден само за фирмени купувачи. Над него е атмосферният 1.4 с мощност 100 коня - съвсем приемливо моторче за града, макар че на дълъг път малко не му достига въртящ момент. Дизеловият 1.6 със 110 коня е пестелив и надежден, макар и малко шумен. Сигурно няма да ви изненада, че ние всъщност препоръчваме най-мощния двигател - трицилиндров турбобензин с обем 1 литър, но с цели 120 коня.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

ТОВА Е ЖИЗНЕРАДОСТЕН, динамичен мотор, който успява да даде разход почти като дизел. Не 5 на сто, както уверяват от Kia, а по-скоро някъде около шест и половина. На свободните от ограничения германски магистрали без никакво усилие успяхме да вдигнем максималната скорост от 184 километра в час. Шестстепенната ръчна трансмисия работи гладко, а корейците обещават догодина да добавят за този мотор и 7-степенен автоматик.

ИНТЕРИОРЪТ Е МНОГО БЛИЗЪК до този на Rio, но височината и по-изправените седалки всъщност правят вътрешното пространство по-голямо. Отпред мястото е в изобилие, на задната седалка спокойно могат да се сместят и дългучи. Багажникът с 350-те си литра не е нещо смайващо, но все пак е по-голям от този на сегашния Ford Focus.
Използваните материали не са от най-меките, но от Kia са се постарали много да ги накарат да изглеждат по-скъпи, отколкото са. Резултатът е приятен за окото, особено ако заложите на допълнителните цветни елементи.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

7-ИНЧОВИЯТ СЕНЗОРЕН ЕКРАН на мултимедията е сериен дори за най-ниското ниво на оборудване и е доста лесен за ползване. За основните функции има изведени и удобни бутони. Вградените Android Auto и Apple Car Play на практика означават, че не е нужно да се охарчвате за скъпа навигация, можете просто да ползвате тази от телефона си, изведена върху екрана на колата.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

ВПРОЧЕМ ТОВА ПО ТРАДИЦИЯ е силната страна на Kia: за същите пари получавате доста повече оборудване.
Дори в най-базовия Stonic - 1.2 бензин за под 27 000 лева - имате сензорен екран, USB, Bluetooth, климатик, алуминиеви джанти, автоматични светлини и всички основни системи за безопасност.
За 35 хилядарки можете да вземете турбобензин с круиз контрол, отопление на седалките и волана, кожени елементи, парктроник с камера и USB и за пътниците отзад.

НАЙ-СКЪПИЯТ ДИЗЕЛ, с глезотии като панорамен покрив, кожен салон и 17-цолови джанти, ще ви струва около 42 хиляди. Това продължава да ни се струва множко за нещо, което е просто повдигната градска кола. Но всъщност е напълно съизмеримо с конкурентите. А и в случая наистина си струва да платите малко отгоре, за да вземете Stonic вместо Rio. Дори само заради разноцветния покрив.

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

998 куб. см работен обем
120 к. с. максимална мощност
10.3 секунди 0-100 км/ч

0 от 500