fallback

Volkswagen показа първия си масов електромобил

С ID.3 германците започват нова ера в автомобилната индустрия

Една от най-чаканите автомобилни премиери на годината факт - Volkswagen показа първия си масов електромобил, с който стартира нова ера в индустрията. С нея в средата на столетието повечето превозните средства ще бъдат с нулеви вредни емисии.

Моделът VW iD.3 бе показан на автосалона във Франкфурт, който отваря врати тази седмица. Хечбекът е изграден на специално разработената за електромобили платформа MEB, която е оптимизирана не само от гледна точка на задвижващите агрегати, но и за постигане на максимално пространство в салона, както и за увеличаване на пробега с едно зареждане на батериите.

Електромоторът с постоянни магнити, силовата електроника и едностепенният редуктор са разположени в задната част, а блокът акумулатори е интегриран в пода, докато спомагателните устройства са изнесени в предната част. Така е постигнат нисък център на тежестта, който в комбинация със задното задвижване и идеалното разпределение на теглото между двете оси трябва да направи ID.3 не само екологично чист, но и приятен за каране автомобил.

В компанията смятат, че интериорът на електромобила може да повтори успеха на превърналите се в легенди Beetle и Golf. Той представлява ново прочитане на класически фирмени решения, комбинирани със светодиодни елементи и оригинални 20-цолови джанти. Хечът е получил и изцяло адаптивна оптика.

Като габарити ID.3 е сравним с  VW Golf - дължина от 4261 мм, широчина от 1809 и височина 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекордьор  този клас. Хечбекът е сравнително тежък - 1719 кг., но пък има впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление - 0,267. На борда могат да се поберат 5 пасажера, а багажникът е с обем 385 литра.

Пред водача в салона са поставени два дисплея, като единият играе ролята на приборен панел, а вторият - 10-инчов, отговаря за всички останали функции. Интерфейсът, използван при ID.3, може да разпознава гласови команди и да се свързва със смартфон. Трябва да се отбележи, че управлението на допълнителни функции става със сензори, като бутони и клавиши остават само на прозорците и на аварийните светлини.

Както и се очакваше, VW ID.3 получава само един електромотор, който развива 204 к.с. (150 кВт) и 310 Нм. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и съответно ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 кВт/ч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км, което е повече от този Porsche Taycan.

Във VW считат, че този подход към силовия агрегат ще привлече възможно най-много потенциални клиенти (до момента те са над 30 000). Базовата модификация ще се зарежда от устройство с променлив ток на 7,2 кВт и с постоянен ток на 50 кВт. За топ-версията е предвиден и терминал до 125 кВт.

Производството на електромобила стартира с версията  VW ID.3 1st, оборудвана със средната по мощност батерия. Този вариант ще се предлага в 3 различни нива на оборудване, в които влизат матрична оптика, до 20-цолови джанти, специални седалки в салона, система за безключов достъп, камера за заден ход, адаптивен круиз-контрол, панорамен покрив, акустика Beats, проекционен дисплей и др.

Точните цени засега не се съобщават, но от VW потвърдиха, че базовата версия няма да е по-скъпа от 30 000 евро. Първите автомобили ще бъдат на разположение на клиентите в средата на 2020 г.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Наистина централната конзола е тоталщета. Въобще интериорът е потресаващ. Екстериорът е нормално - ненатрапчив и скучноват.
  • #8
    112 ( преди 5 години )
    За първи път нещо на ФВ толкова да ми хареса и като видях централната конзола останах потресен. Как може толкова грозна да я направят....
  • #7
    none ( преди 5 години )
    Ами успех както се казва ;). Колкото повече ел. модели има на пазара, толкова повече ще спечелят клиентите (най-вече от цени и пробег). Иначе по стара ФВ традиция, в базовото оборудване ще влизат само волана, и кабелите на радиото :))), а за добре оборудван автомобил, клиента ще се бъркне повече от лидера на пазара в момента Нисан Лийф. Но да видим. Както се казва, може пък ерата на ел. колите да промени практиката на ФВ да взима пари за "екстри" които са си базово оборудване отвсякъде ...
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Само със задно задвижване може да се постигне 50-50 разпределение на тежеста. Тази кола ще е много приятна за каране.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Само в Автомедия могат да се възхищават на хечбег на ФВ, който мина на задно при положение, че вчера се плюнчеха на БМВ-то, което минало на предно... Хаха!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Задното е естествения избор. Всяка кола би била на задно вместо предно ако не гонеха ниска цена. Единия мост е за задвижване другия за управление. Ще има и 4х4 скоро за тези които имат проблеми зимата.
  • #3
    До #2 ( преди 5 години )
    Минават на предно при автомобили с ДВГ. При електромобил е различно- центърът на тежестта е много по- назад. Неслучайно и Тесла са на задно.
  • #2
    Пешо Келешо ( преди 5 години )
    Всичкото хубаво ама задното предаване в такъв тип автомобил не е на място. Дори класиката BMW в 1-ва серия минава на предно, останалите масово са x-drive. За тия пари Kia Niro EV.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз съм си запазил един. Платих 2 000 лв., да видим каква ще му е цената. Иначе на снимки изглежда много добре.
fallback
Последни