fallback

Volkswagen показа първия си масов електромобил

С ID.3 германците започват нова ера в автомобилната индустрия

Една от най-чаканите автомобилни премиери на годината факт - Volkswagen показа първия си масов електромобил, с който стартира нова ера в индустрията. С нея в средата на столетието повечето превозните средства ще бъдат с нулеви вредни емисии.

Моделът VW iD.3 бе показан на автосалона във Франкфурт, който отваря врати тази седмица. Хечбекът е изграден на специално разработената за електромобили платформа MEB, която е оптимизирана не само от гледна точка на задвижващите агрегати, но и за постигане на максимално пространство в салона, както и за увеличаване на пробега с едно зареждане на батериите.

Електромоторът с постоянни магнити, силовата електроника и едностепенният редуктор са разположени в задната част, а блокът акумулатори е интегриран в пода, докато спомагателните устройства са изнесени в предната част. Така е постигнат нисък център на тежестта, който в комбинация със задното задвижване и идеалното разпределение на теглото между двете оси трябва да направи ID.3 не само екологично чист, но и приятен за каране автомобил.

В компанията смятат, че интериорът на електромобила може да повтори успеха на превърналите се в легенди Beetle и Golf. Той представлява ново прочитане на класически фирмени решения, комбинирани със светодиодни елементи и оригинални 20-цолови джанти. Хечът е получил и изцяло адаптивна оптика.

Като габарити ID.3 е сравним с  VW Golf - дължина от 4261 мм, широчина от 1809 и височина 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекордьор  този клас. Хечбекът е сравнително тежък - 1719 кг., но пък има впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление - 0,267. На борда могат да се поберат 5 пасажера, а багажникът е с обем 385 литра.

Пред водача в салона са поставени два дисплея, като единият играе ролята на приборен панел, а вторият - 10-инчов, отговаря за всички останали функции. Интерфейсът, използван при ID.3, може да разпознава гласови команди и да се свързва със смартфон. Трябва да се отбележи, че управлението на допълнителни функции става със сензори, като бутони и клавиши остават само на прозорците и на аварийните светлини.

Както и се очакваше, VW ID.3 получава само един електромотор, който развива 204 к.с. (150 кВт) и 310 Нм. Максималната скорост на всички версии е 160 км/ч, като те ще се различават по капацитета на батериите и съответно ще предлагат различен пробег. Базовият вариант е с 45-киловатови акумулатори и изминава до 330 км. Средният разчита на батерия с 58 кВт/ч и има пробег до 420 км, а най-мощният и най-скъп вариант има 77-киловатов акумулатор. При него пробегът е 550 км, което е повече от този Porsche Taycan.

Във VW считат, че този подход към силовия агрегат ще привлече възможно най-много потенциални клиенти (до момента те са над 30 000). Базовата модификация ще се зарежда от устройство с променлив ток на 7,2 кВт и с постоянен ток на 50 кВт. За топ-версията е предвиден и терминал до 125 кВт.

Производството на електромобила стартира с версията  VW ID.3 1st, оборудвана със средната по мощност батерия. Този вариант ще се предлага в 3 различни нива на оборудване, в които влизат матрична оптика, до 20-цолови джанти, специални седалки в салона, система за безключов достъп, камера за заден ход, адаптивен круиз-контрол, панорамен покрив, акустика Beats, проекционен дисплей и др.

Точните цени засега не се съобщават, но от VW потвърдиха, че базовата версия няма да е по-скъпа от 30 000 евро. Първите автомобили ще бъдат на разположение на клиентите в средата на 2020 г.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #19
    к. к. ( преди 5 години )
    Ако надуя климатика(парното), светлините и радиото, включа телефона и другите джаджи в колата и го подкарам по магистралата със 140 км/ч. колко ли ще му е пробегът? Дали ще хване 200 км? ;) :)
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    Точно това устройство на променлив ток е за обикновен контакт. А времето сам си го изчисли: делиш капацитета на батерията на 7,2 и получаваш часовете.
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    "Базовата модификация ще се зарежда от устройство с променлив ток на 7,2 кВт"От домашен конктакт може ли да се зарежда и за колко време?
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Какви време доживяхме, BMW с предно и VW със задно предаване.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Еми базовия в сравнение с Лийф има същата мощност, 40км повече пробег и 7К евро по-ниска цена по-евтин е и от Зои от който е несравнимо по-добър би трябвало с лекота да минава 100К продажби интересни ще са и моделите от Шкода и Сеат които трябва да са по-евтини
  • #14
    До 12 ( преди 5 години )
    Може и прав да си но мното модел с по-малка батерия може да се зареждат с повече мощност примерно Хюндай Ионик с 28квт батерия може до 100КВТ и Модел 3 с 55КВТ батерия може с до 250КВТ
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата оправдава очакванията. Отличен пробег! Нисан Лийф изглежда като отживелица в сравнение с ID. 3!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Не случайно е направено така. По-малката батерия има по-малко клетки - в случая, 2 пъти по-малко - което при еднакъв макс ток на зареждане на клетка означава двойно по-малка мощност за целия пакет.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Krai.Sega im se spria toka na Tesla zavinagi
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Едно нещо би отнело от продажбите и това е че базовия с 330км пробег може да се зарежда само с до 50КВТ което е над 40мин до 80% ако сложат поне като опция до 100квт си е голяма и важна разлика
fallback
Последни