IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят на света се отлага: Тестваме новото BMW 1-Series

Хечбекът премина на предно предаване и само печели от тази промяна

Краят на света се отлага: Тестваме новото BMW 1-Series

Краят на една ера - така беше определено преминаването на BMW от задно предаване към предно. Някои дори нарекоха това решение на баварците "Краят на света", тъй като подобен ход би трябвало (поне на теория) да се отрази на управляемостта на автомобилите на марката. А това е нещо, с което в BMW винаги са се гордеели.

Промяната някак си мина между другото с появата на минавана 2-Series, както и при кросоувъра X1. Дойде обаче ред на 1-Series, което е сред най-успешните модели в историята на BMW. От предишните му две поколения бяха продадени над 2,5 млн. единици, а тови си е сериозен резултат. И също така е оромно предизвикателство.

BMW 1-Series

Всъщност, на повечето купувачи на този автомоби промяната едва ли ще направи сериозно впечатление. Те по-скоро ценят колата зради други приемущества, които предлага - просторен салон и по-ниско тегло, което води и до намаляване на разхода на гориво. Цената обаче си остава като на типично BMW - базовият модел стартира от 28 200 евро, за които получават компактен автомобил със спортен дизайн и широки задни седалки. 

Интериорът е модерен, като е комбинира с технологии, предлагани досега при моделите на марката от по-високите класове. Сред тях е виртуален дисплей с гласово или жестово управление. В първия случай можете да имате малки проблеми, защото ако кажете "Хей, BMW, студено ми е", тя повишава температурата в салона, но ако попитате "Каква е температурата в Мюнхен?", получавате промяна в навигацията и поемане в нова посока.

BMW 1-Series

В същото време има и доста глезотии - като автоматично движение на заден ход, например. Тази система е позната от X5 и доста удобна. Освен това, собственикът на "единицата" ще може да отваря и съответно затваря вратите на колата, както и да стартира двигателя само със смартфона си. Към удобствата можем да добавим и многобройните асистенти, както и изпипания до последния детайл интериор. Въобще, този автомобил спокойно би могъл да мине за умалена "тройка" или "петица", стига да не беше предното предаване. Но и въху него в BMW са поработили сериозно, така че дори при по-слабата от двете версии на модела, която също тествахме, той не се усеща.

Това е станало възможно, благодарение на сложна система за управление на двигателя, която предотвратява превъртането на колелата (типично за колите с предно предаване). Всички изчисления се правят в блока за управление на мотора, което, според инженерите на BMW, ускорява реакцията цели 5 пъти. В случая баварците са използвали целия опит с моделите с предно преведане на MINI, тоест не не навлизат в непозата за тях територия. Със сигурност е хвърлен огромен труд, но резултатът е факт - при ново 1-Series настройките са така направени, че типичното за коли с предно предаване недозавиване почти не се усеща. А шофьорите с повече опит дори биха могли да дрифтират с този автомобил. 

BMW 1-Series

А за тези, които искат повече спортни усещания на пътя, има версия със задвижване на четирите колела - M135i xDrive. Под нейния капак е поставен турбомотор с обем 2,0 литра и 4 цилиндъра, която развива 306 к.с. Скоростната кутия е 8-степенен автомат, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Тягата е разпределена 50:0 между двете оси, което превръща този автомобил в истински звяр на пътя. Единственото, което може леко ди ви изнерви на моменти, е твърдото окачване, но в най-лявата лента на магистрала в Германия и с пълна газ подобни мисли остават някъде назад в съзнанието ви.

BMW 1-Series

Далеч по-комфортна е дизеловата версия - 118d, при която 2,0-литровият турбомотор развива  150 к.с. и 350 Нм. Колкото и странно да прозвучи, за дълго пътуване този вариант е далеч по-удачният. Комфортът е на високо ниво, а разходът на гориво е в рамките 4-5 л/100 км (при това напълно реални). С този автомобил спокойно можете да се отпуснете зад волана и да се наслаждавате на гледката навън.

В BMW определено вярват, че новата "единица" може да се превърне и в най-продавания модел на марката като цяло. А това означава и богата гама от двигатели и оборудване, които да задоволят всички изисквания на клиентите на марката. Съответно и включване на най-модерните системи и технологии, които досега познавахме от по-високо разположените модели на баварския концерн.

BMW 1-Series

Така например, за следене на пространството около автомобила, се използват изображения от камери, както и данни, събрани от радарни и ултразвукови сензори. Те имат за задача предупредят водача за опасност на пътя и улесняват спирането на автомобила. Още в серийното оборудване е включена система за предупреждение за опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, която съобщава и за велосипедисти, както и предупреждениет за напускане на лентата с активно връщане в лентата, което може да бъде ползвано при скорости между 70 и 210 км/ч. 

Като опция се предлагат активени контрол на скоростта (при автомобилите с автоматична трансмисия с функция Stop & Go), който може да бъде ползван до 160 км/ч, както и асистент за шофиране, който включва предупреждение при смяна на лентата, предупреждение за удар в задната част и предупреждение за напречен трафик.

BMW 1-Series

Вече стана дума и че смартфонът на водача може да се използва като ключ на автомобила. Това е възможно, благодарение на технологиите BMW Digital Key и BMW Intelligent Personal Assistant, които също са познати от колите на марката от по-висок клас. 

Като цяло, новото BMW 1-Series има за цел да разчупи всички стереотипи около марката и успява лесно да се справи с това. Ясно е, че най-заклетите фенове на бранда няма да приемат лесно преминаването към предно предаване, но пък и това не е целта. Автомобилите се развиват с невероятни темпове и дори най-големите производители не могат да си позволят изоставане в тази надпревара.

BMW 1-Series

Снимки: Automedia.bg/BMW

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 3 години )
    Най-големият недостатък всъщност на тази кола е, че е безобразно грозна! Отделно от това, не е останал нито един елемент в дизайна, който се счита за традиционен за БМВ. В крайна сметка прилича на Киа, с тази разлика, че Киа-та изглежда по-добре. И то доста по-добре. 1 серия, в този вариант, е изключително неизгодна покупка. Ако се сложат всички, описани в статията, "екстри" (абсолютно ненужни тъпотии, нямащи нищо общо с автомобилите), колата става колкото едно 318i без тези "екстри". Безумие!
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 4 години )
    Хахахах клиентите на БМВ се интересували от пространството, олекотеното шаси и ниския разход на гориво ОМГ. Който отговаря за това в централата на БМВ трябва да бъде уволнен. Който иска пространство си взема Комби->миниван->кросоувър. Който иска икономичност не дава 35 хиляди Евро за компактен хечбек, а си взема двойно по евтина кола със същия разход. Да видим дали пазара ще ги търпи или продажбите на 1 серия ще паднат.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 4 години )
    БМВ и предно,Дръжте си я.Ужас
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Автомобилите не се развиват с невероятни темпове. С невероятни темпове се развиват глупостите, които слагат вътре и за които се плащат десетки хиляди. Съмнявам се някой да си ползва всичките екстри в колата. Оня ден се возих в един Туарег - последен модел. Не мога да повярвам, че за да си пуснеш климатика трябва да цъкаш през 2-3 менюта като на таблет. Това е за ***...
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    в България тея ревюта са платени. В нета е пълно с по-реалистични.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всяко ревю в интернет казва точно обратното - новото 135и по-бавно ускорява, по-бавно спира, по-зле стои в завоите и е по-скъпо. Незнам умника който го написа това карал ли е друго БМВ през живота си?
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За А3 не ми говори! Това е по-луксозен Гоуф и нищо повече на надута яко цена. БМВ са друга бира, но и те се излагат с това предно. Хайде нека е предно. Пестят от задното но поне цената да бяха смъкнали малко, а не да я качват толкова. За мен тази цена е абсолютно недопустимо висока за кола от този клас с предно. Говорим за почти 30 000 евро базова цена все пак. За кола от този клас и то най-евтината кола на марката е срамно, ама те са си безсрамници и без това.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Базовия е с 140коня цената е сравнима с А3 какво се правиш на интересен иначе както всичко и последното е глупост най-продавания модел на марката е 3та серия след нея са 5цата и Х1
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Базов модел с цена 28 200 евро и то табуретка с предно е лееееко неадекватна! Ама мнооого леко, хахаха не зная какъв трябва да си, за да си купиш това нещо, което си е просто едно нищо. Като сложиш някоя екстра и цената литва на над 35 000 евро. За тези пари ще си вземеш Автомобил, а не табуретка. Но както винаги казвам докато има балАци ще има и тарикати. що да не искат толкова много пари, като има кой да ги даде. Иначе най-продавания модел на марката. от това би трябвало в БМВ да ги е срам.