IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW представи новото 1-Series

Третото поколение на модела преминава към предно предаване и получава технологии от по-висок клас

BMW представи новото 1-Series

От първите 2 поколения на BMW 1-Series бяха продадени над 1,3 млн. автомобила. Сега баварският производител представя третата генерация на хечбека, която преминава на нова платформа с предно предаване и получава технологии, достъпни досега за моделите на BMW от по-високи класове.

Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, новото 1-Series ще предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника. Автомобилът ще е достъпен само с 5 врати, като дължината му е 4319 мм – или 5 мм по-малко от предшественика. Широчината (1 799 мм) е увеличена с 34 мм спрямо предишния модел, а височината (1 434 мм) – с 13 мм. Междуосието вече е 2670 мм, или с 20 мм по-малко от тази на второто поколение.

BMW 1-Series

Новата визия на модела си личи още от предната част. Характерната бъбрековидна радиаторна решетка на BMW е по-голяма, значително по-представителна и за пръв път при това моделно семейство е оформена като съединен по средата елемент.  Фаровете вече са разположени под наклон и придават на автомобила свежо, младежко излъчване. Визията на опционалните Full LED фарове (по желание на клиента те може да бъдат и адаптивни) също изглежда особено модерна.

Задната част е доминирана от широката стойка в долната част и стесняващата се нагоре каросерия. Благодарение на създадените по този начин „рамене“ автомобилът изглежда стъпил много стабилно на пътя. Широките двойни задни светлини подсилват това впечатление и изглеждат много модерни благодарение на тясната си форма и редуцираната си визия. 

BMW 1-Series

Електрическият панорамен покрив, който за пръв път се предлага като опция за BMW Серия 1, пропуска повече светлина в интериора, в който увеличеното предлагане на място и подобреното усещане за простор са комбинирани с висококачествени материали и иновативни решения в детайлите. Например, предлаганите за пръв път при BMW опционални декоративни лайсни със задно осветяване са достъпни в три различни дизайна и избор от 6 цвята. 

Достъпът до опционалната гама от Infotainment гама на BMW Operating System 7.0 (по желание тя може да бъде с управление с жестове) се извършва чрез комбинация от два дисплея, които при BMW Live Cockpit Professional са с диагонал от 10,25 инча. Като форма и оформление дизайнът на индикаторите при този вариант цитира оформената по нов начин бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. Централният контролен дисплей с тъч-функция е ориентиран към водача в типичния за BMW стил и е разположен оптимално в зрителното поле на водача. С пълноцветния 9,2-инчов BMW Head-Up дисплей, който за пръв път се предлага като опция за BMW 1-Series, водачът може да получава информации, без да отклонява погледа си от пътя.

BMW 1-Series

На новото BMW 1-Series ще се монтират три- и четирицилиндрови двигатели от най-новото поколение на семейството агрегати BMW EfficientDynamics, които благодарение на множеството подобрения в детайлите са още по-икономични, по-екологични и в някои случаи и по-мощни. При излизането на пазара ще се предлагат три дизелови и два бензинови двигателя с мощност от 116 к.с. при BMW 116d (среден разход на гориво: 4,2 – 3,8 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 110 – 100 г/км) до 306 к.с. при BMW M135i xDrive. 

Именно предлаганият за тази версия двигател е най-мощният четирицилиндров агрегат на BMW Group. BMW M135i xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4,8 сек. (4,7 секунди с M Performance пакет, който ще се предлага от ноември 2019 г.), а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Средният разход на гориво е 7,1 до 6,8 л/100 км при емисии на СО2 от 162 до 155 г/ км. 

BMW 1-Series

Модификациите BMW 116d, BMW 118d и BMW 118i серийно се оборудват с модернизираната шестстепенна механична скоростна кутия. Новост е седемстепенна трансмисия  Steptronic с два съединителя, която се предлага като опция за BMW 116d и за BMW 118i. При осемстепенната трансмисия Steptronic, която се предлага като опция за BMW 118d и е серийна при BMW 120d xDrive, както и при осемстепенната трансмисия Steptronic Sport на BMW M135i xDrive допълнително са оптимизирани комфортът на превключване и акустиката.

Множество асистиращи системи на BMW 1-Series са взаимствани от по-високите класове модели на BMW и за пръв път навлизат в премиум компактния клас. За следене на пространството около автомобила, в зависимост от системата, се ползват изображения от камери, както и данни, събрани от радарни и ултразвукови сензори, за да предупредят водача за опасности респективно да намалят до минимум риска от инциденти чрез целенасочени намеси на спирачките и кормилното управление. 

BMW 1-Series

В Европа серийното оборудване включва предупреждение за опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, която съобщава и за велосипедисти, и предупреждението за напускане на лентата с активно връщане в лентата, което може да бъде ползвано при скорости между 70 и 210 км/ч. Като опция се предлагат активният контрол на скоростта (при автомобилите с автоматична трансмисия с функция Stop & Go), който може да бъде ползван до 160 км/ч, както и асистента за шофиране, който включва предупреждение при смяна на лентата, предупреждение за удар в задната част и предупреждение за напречен трафик.

При новото 1-Series смартфонът може да се използва като ключ на автомобила. Това става благодарение на технологиите BMW Digital Key и BMW Intelligent Personal Assistant, които са познати от колите на марката от по-висок клас. Предлаганият като опция  BMW Digital Key дава възможност за отключване и заключване на автомобила със смартфона чрез Near Field Communication (NFC), което може да направи излишен конвенционалния ключ на автомобила. За отключване на автомобила смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата – дори и батерията на телефона да е изтощена. 

Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в поставката за смартфони или в поставката за безжично зареждане. Водачът може да сподели дигиталния ключ с до 5 човека или алтернативно да ползва BMW Key Card със същата функционалност. BMW Digital Key се предлага за NFC-съвместимите върхови модели на Samsung Galaxy с операционна система Android 8.0 или по-висока.

Част от концепцията за управление на новото BMW 1-Seriea е и представеният за пръв път при BMW 3-Series (седан) BMW Intelligent Personal Assistant, който като истински експерт познава почти всички функции на автомобила. След кратко обръщение с „Hey BMW“ управлението на автомобила и достъпът до функциите и информациите може да се осъществи лесно чрез гласови команди. BMW Intelligent Personal Assistant изучава процесите, предпочитаните настройки и навиците и може да ги прилага в съответния контекст или да бъде приятен събеседник. 

Третото поколение на BMW 1-Series ще бъде представено за пръв път в рамките на новата платформа за презентации BMW Group #NEXTGen от 25 до 27 юни в BMW Welt в Мюнхен. Премиерата на модела пред широката на публика ще бъда международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт на Майн през септември 2019 г. Въвеждането по пазарите на целия свят стартира на 28 септември 2019 г.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 2 месеца )
    Ей сега е момента да си купите изгодно BMW 1 serie. От истинските. Последните истински. Ще ви направят отстъпка от почти 30%, защото новият модел е вече представен и до месец, два ще го пуснат в продажба. Т.е. поръчките на предишната 1 серия спират. А това ще накара дилърите да правят щедри отстъпки за досегашния модел... Който е 10 пъти повече BMW от това недоразумение по снимките горе.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    4и KIA ( преди 2 месеца )
    Новия CEED ли е това?
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Другия *** дето пише че задното било по-скъпо от предното, го съветвам да отвори сайта на audi bg и на bmw bg и да сравни цените на А4 и BMW 3 серия и да спре да се излага.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не знам кой не си пие хапчетата, в БГ БМВ 1ва серия е около 20 000лв по скъп от Голфа.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нито това БеЕнВе е добър избор, а още по-малко пък Голф. Ако са на една цена БеЕнВе-то е 100 пъти повече оферта отколкото недоразумението Гоуф, където я на ,хубава“ трансмисия ще случиш, я на „хубав“ двигател, окачване, електроника и какво ли още не. На врачка трябва да ходиш преди да го вземеш и пак едва ли ще познае. По-вероятно е да спечелиш от тото-то, отколкото да случиш на свестен Гоуф. Ей, ся форумното ВАГ-иналче ще се включи да ни обясни колко са убави гоуфовете!
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Истината е, че предният модел се купуваше главно от хора, които никак не ги интересуваше, че е със задно. А те се оплакваха от малкия багажник. Така че това решение е добро както за производителя, така и за 98% от клиентите. Друг е въпросът защо тези хора си купуват БМВ, при положение, че Голф на същата цена е по-добър избор за тях.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    bobcho ( преди 2 месеца )
    Поредната жертва на ниските емисии. Петролните коли стават все по окастрени и сложни за поддръжка, електрически все още скъпи и недодялани.
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Моторите още ли са на Пежо или са почнали от друга фирма да вземат? И като са го направили с предно за по-евтино, защо цената му не е паднала? Да де, сещам се! По-евтино е за производителя, но не и за клиентите. Тарикатска ра'отъ! Немски тарикати! Най-големите! Ама то докато има бaлAци ще има и тарикати. Така е откакто свят светува...
  • #9
    9 rate up comment 7 rate down comment
    m550d ( преди 2 месеца )
    лелееее предницата става все по китайска. Предно предаване, грозно... но пак се продава. Явно жените им харесват тея ***.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 2 месеца )
    До 6: сигурно си прав, че сега му е времето да стане, но някак си традициите не са това което бяха.......